Společnost


Idyla s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44638Nedodržení termínu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 24 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.08.2020, před 4 lety

Ladislava Gebauerová

Znění stížnosti

Dne 9.6.2020 jsem si v této kamenné prodejně objednala nábytkovou sestavu.Ústní,i v prospektu dodavatele- termín dodání 6-8 týdnů,napsaný v objednávce 8-10 týdnů.Po devíti týdnech můj dotaz v prodejně na termín dodání-tento,nejpozději příští týden.O čtrnáct dní později 24.8 2020 -tedy jedenáctý týden od objednávky další výmluvy a že pro to nemá kdo jet.Hned jsem se zeptala na Faceboku na zkušenosti s touto prodejnou-samá stížnost. Napsala jsem tedy dopis že odstupuji od smlouvy,doporučeně odeslala,zatím nedoručeno,zřejmě majitelka odmítla převzít. Další den telefon od majitelky že zboží je v prodejně ,jestli nemám někoho kdo by mi je dovezl,že ona nemá lidi. Řekla jsem že už nemám zájem a odstupuji od smlouvy a ukončila jsem jí hovor.
Mám prosím právo odstoupit od smlouvy pro nedodržení termínu dodání? V dopise jsem neuvedla důvod proč odstupuji od smlouvy. Ona si určitě dopis nepřevezme a bude mi chtít zboží dovézt.
V případě že mám právo odstoupit od smlouvy,dokdy mi musí vrátit peníze-celou částku chtěla zaplatit hotově při objednávce. Může si strhnout nějaký "manipulační poplatek"? Nebo jak mám dále postupovat?
Velice děkuji za radu!


Produkt

Nábytková sestava Dakota 38,výrobce Meuble Slovensko


Požadované řešení

O zboží již nemám zájem,chci vrátit peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.9.2020 14:21, před 4 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak prodávající neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky, k tomu došlo patrně v tomto případě). Domníváme se, že přiměřená doba, která by měla být prodejci poskytnuta po uplynutí původně sjednaného termínu plnění (8-10 týdnů) činí asi jednu pětinu z původně sjednané doby, tedy 2 týdny. Nicméně při případném soudním sporu vždy záleží na pohledu soudce, neboť termín "přiměřená doba" je neurčitý a je třeba ho vykládat s přihlédnutím ke všem okolnostem daného případu.

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Pokud bylo mezi stranami ujednáno, že zboží bude spotřebiteli doručeno do místa bydliště, a společnost spotřebiteli zboží nedodala ani v přiměřené době do tohoto místa, je založeno právo spotřebitele na odstoupení bez ohledu na to, že zboží bylo na pobočce podnikatele.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu. V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (viz úprava domněnky doby dojití v § 573 občanského zákoníku). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (viz § 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Platil-li spotřebitel při nákupu platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2021 14:09, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.