Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den, obracím se na Vás se stížností na výsledek reklamace vozu.
Vůz zn. Mazda CX5 jsem u společnosti AAA auto zakoupila za 276559kč dne 6.5.2020. Po necelých 3.měsících provozu se ve voze rozsvítila kontrolka pravidelného servisu. Vůz jsem tedy odvezla do autorizovaného servisu k prohlídce. Zde jsem se dozvěděla, že vůz nedoporučují k další jízdě z důvodu diagnostikovaného zacpaného sání,doporučují detailnější kontrolu,zda nebyla poškozena vačková hřídel,turbodmychadlo či vstřikovače,zjistili neodborné zapojení světel denního svícení- konektory zaslepené silikonem se volně povalují v motorové části,špatné ložisko,hluk ze sloupku řízení. Cenová nabídka opravy ze servisu je 25962kč bez práce. Automobil jsem tedy reklamovala 13.8.2020 s protokolem ze servisu. Výsledek této reklamace je její zamítnutí s tím, že se jedná o ojetý vůz a se stavem jsem byla při koupi seznámena. V předávacím protokolu,který jsem obdržela při koupi vozu nejsou tyto závady uvedeny a já při koupi nebyla schopná je odhalit. Nabídka AAA auto je částka 7000kč splatná do 17.9.2020 při doložení faktury ze servisu,že jsem vůz nechala na svoje náklady opravit. S tímto výsledkem zásadně nesouhlasím,žádala jsem opravu vozu na náklady AAA auto či vrácení peněz.Pokud bych byla seznámena s faktem, že je potřeba provést opravy v řádech desetiticíců nikdy bych vůz nekoupila.
Děkuji za pomoc při řešení či radu jak postupovat dále
Mazda CX5
Chtěla bych opravu vozu na náklady AAA auto
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Pokud bude reklamace zamítnuta, doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážená paní Novotná,
Vaši záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Kolegové Vám zasílali nabídku adekvátní nutné opravě (kterou nemusí vykonat autorizovaný servis). Společnost trvá na původním výsledku reklamace.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení: