Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dne 27.6. 2020 jsme koupili auto u AAA auto. Bylo týden v provozu, kdy špatně startovalo a následně startovat přestalo úplně. Volali jsme do bazaru, kde nám řekli, ať se obrátíme na autorizovaný servis. To jsme udělali. V servisu auto měli měsíc, protože nevěděli čím to je, také to nemohli nastartovat. Po měsíci jsme dostali papír o vadách automobilu. Ten jsme dovezli do AAA auto, kde nám řekli, že tato vada je 100% na reklamaci, že to je vada auta. A následně po přijetí "rozhodnutí" přišlo, že stejně vadu zamitaji, že o stavu věděl. Přitom to nebylo "jak vědět". Cena auta 100 000 a cena opravy ca 70 000.
Jak se bránit, pokud v autobazaru říkali, že to na reklamaci 100% je? (jedna se o vadu na motoru)
Pokud dle papíru auto na reklamaci je, měla by být kladné vyřízena a ne ji zamítnout, jen aby si nemuseli hradit opravu sami
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Pokud bude reklamace zamítnuta, doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážená paní Plšková,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupila, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den, SPZ je 7AU 9349.
Vážená paní Plšková,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byli kolegy již informováni. Dejte pak prosím vědět, jak jste byli spokojení.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den,
V první řadě bych ráda napsala, že je od vaší společnosti ošklivé, že takto zachazite se zákazníky. Manžel je TĚLESNĚ POSTIŽENÝ a s důvěrou k vašemu bazaru si vybral auto, které by mu mělo ulehčit život. Auto mu bylo představeno jako ve velmi dobrém stavu a po TÝDNU ježdění přestalo jezdit (VADA JE V MOTORU) na kterou se vztahuje reklamace na 2 roky. Reklamace byla zamítnutá. Auto stalo 100 000,oprava vyjde na dalších 100 000, kdy dle papíru ze servisu by to bylo na celou reklamaci a po dalším přezkoumání jsme od vaší společnosti jsme dostali směšných 10 000 Kč.
Takže asi takhle. Už se na vaši společnost nikdy neobratime. A nevěříme vasim super reklamam o nejspolehlivějším bazaru.
Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Vzhledem k postoji společnosti a tomu, že je služba VašeStížnosti.cz založena na principu dobrovolnosti, stížnost uzavíráme. V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.