Počet nahlášených stížností: | 55 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Stejný případ, jako u předchozích zákazníků. Po ukončení smlouvy a vrácení karet společnosti Freesat - poštou na adresu, kterou mi na help line nadiktovali, přišla po 2 letech od MBA finance výzva k úhradě pohledávky - původní jistina 1500 (zřejmě 2x karta 750,-), úrok 319,97-, náklady vymáhání 990,-. Freesat mně před tím nikdy nekontaktovalo. O žádném dluhu jsem nevěděl. Samozřejmě doklad z pošty od zaslání karet po letech nemám...
řesíl jsem před 2 lety po telefonu a operátorka mi řekla, že to mám považovat z bezpředmětné že to je ok. Od té doby se nikdo neozval až teď MBA finance no dost mi to zavání...
zrušit pohledávku jako neopodstatněnou
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoli částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat. Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008, podle něhož nemá inkasní agentura nárok na paušálně stanovenou odměnu, náklady na vymáhání či poplatky za administraci pohledávky. Požadovat tak vedle samotného dluhu může jen zákonný úrok z prodlení nebo třeba skutečné náklady za zaslanou upomínku.
Co se týče společnosti UPC DTH S.a.r.l., jedná se o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Lucemburku), proto doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na Evropské spotřebitelské centrum ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Od společnosti M.B.A. Finance jsme ke stížnosti obdrželi následující vyjádření:
"Po písemné upomínce jsme pana Vrtišku dvakrát kontaktovali telefonicky. V prvním telefonátu nás ujistil, že hardware služby Freesat vracel na adresu UPC, a že nám to doloží. V druhém telefonátu se situace opakovala. Pak volal sám pan Vrtiška s informací, že zatím potvrzení nemá. Obrátili jsme se na UPC s požadavkem na ověření tvrzení pana Vrtišky a zatím čekáme na vyjádření."
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost reagovat.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.