Společnost


Canal + Luxembourg S.à r.l. (dříve UPC DTH S.à r.l.)

Počet nahlášených stížností:55
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#44646Vymáhání neexistující pohledávky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 15 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.08.2020, před 4 lety

Miroslav Vrtiška

Znění stížnosti

Stejný případ, jako u předchozích zákazníků. Po ukončení smlouvy a vrácení karet společnosti Freesat - poštou na adresu, kterou mi na help line nadiktovali, přišla po 2 letech od MBA finance výzva k úhradě pohledávky - původní jistina 1500 (zřejmě 2x karta 750,-), úrok 319,97-, náklady vymáhání 990,-. Freesat mně před tím nikdy nekontaktovalo. O žádném dluhu jsem nevěděl. Samozřejmě doklad z pošty od zaslání karet po letech nemám...
řesíl jsem před 2 lety po telefonu a operátorka mi řekla, že to mám považovat z bezpředmětné že to je ok. Od té doby se nikdo neozval až teď MBA finance no dost mi to zavání...


Požadované řešení

zrušit pohledávku jako neopodstatněnou


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.8.2020 12:29, před 4 lety

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoli částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat. Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008, podle něhož nemá inkasní agentura nárok na paušálně stanovenou odměnu, náklady na vymáhání či poplatky za administraci pohledávky. Požadovat tak vedle samotného dluhu může jen zákonný úrok z prodlení nebo třeba skutečné náklady za zaslanou upomínku.

Co se týče společnosti UPC DTH S.a.r.l., jedná se o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Lucemburku), proto doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na Evropské spotřebitelské centrum ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.10.2020 15:54, před 4 lety

Od společnosti M.B.A. Finance jsme ke stížnosti obdrželi následující vyjádření:

"Po písemné upomínce jsme pana Vrtišku dvakrát kontaktovali telefonicky. V prvním telefonátu nás ujistil, že hardware služby Freesat vracel na adresu UPC, a že nám to doloží. V druhém telefonátu se situace opakovala. Pak volal sám pan Vrtiška s informací, že zatím potvrzení nemá. Obrátili jsme se na UPC s požadavkem na ověření tvrzení pana Vrtišky a zatím čekáme na vyjádření."

Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2020 19:58, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.12.2020 10:35, před 4 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.