Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#44647Likvidace dřevěného nábytku

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 7 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.08.2020, před 4 lety

Petr Zahradník

Znění stížnosti

Dobrý den,
již dlouhou dobu nakupuji u společnosti Okay a společnost vždy splnila mé očekávání. V dobré víře jsem si objednal šatní skříň s odvozem starého nábytku tak, jak je uvedeno na objednávce.
Detail objednávky č. 9920981540
Katalogové číslo Název produktu Dostupnost Množství Cena s DPH
157-0455/001 Šatní skříň Pop 2 - 180x215x60 cm (bílá/dub sonoma) Dodání 2-4 týdny 1 ks 5 399 Kč
ODVDREV Šatní skříň Pop 2 - 180x215x60 cm (bílá/dub sonoma) - Likvidace dřevěného nábytku a kuchyní 1 ks 1 599 Kč
RHNABDVPAL Doprava - Doručit na mou adresu 1 ks 1 899 Kč
RHNABDOB Platba - Dobírka 1 ks 99 Kč
RHNABVYNOS Služba - Chci zboží vynést do patra 1 ks 599 Kč
AVIZONABW Služba - Avízo o dodání zásilky 1 ks 7 Kč
Celková cena bez DPH 8 213 Kč
DPH 1 389 Kč
Celková cena s DPH 9 602 Kč
V daném okamžiku jde o likvidaci a odvoz dřevěného nábytku. Řidič a závozník odvezli 2/3 dřeva a zbytek zanechali na místě.
Odvoz množství dřevěného odpadu nebyl dopředu nijak specifikován a navíc jde o odpad z místa kde má nyní stát šatní skříň. Na tomto místě byly skříňky zavěšené na zdi s dřevěnou konstrukcí na zavěšení skříněk a pod skříňkami umístěný dětský psací stůl. Při reklamaci mi bylo odpovězeno Vaší pracovnicí toto:

Dobrý den, pane Zahradníku,
děkuji Vám za níže uvedené informace. Prověřili jsme si vzniklou situaci i u dopravce. Likvidace dřeva se vztahuje pouze na tolik výrobků, kolik si objednáte nového zboží. U Vaší objednávky je jedna skříň a tudíž se likvidace vztahuje na likvidaci 1ks starého nábytku. V případě odvozu více kusů záleží na dohodě s daným přepravcem zda to provede.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem a přáním hezkého dne,

J. M.

Oddělení péče o zákazníky

Množství odvezeného dřeva nebylo dopředu Vaší firmou nijak omezeno ani specifikováno a dřevěný odpad je z prostoru, kde se bude nacházet předmětná šatní skříň. Vaše zaměstnankyně Oddělení péče o zákazníky nerespektuje normy dané občanským a obchodním zákoníkem a neopodstatněně vyvozuje, že pokud jsem si objednal skříň, bude mi odvezen jeden kus starého nábytku. Zbytek bude záviset na libovůli řidiče auta, nikoliv na korektním smluvním vztahu. Pokud z Vaší strany nebylo množství specifikováno je zřejmé, že předmětné je obvyklé množství. To bylo z mé strany plně dodrženo. Žádný jiný odpad nebyl přidán a šlo o odpad z místa pro zakoupenou skříň.

Cítím se být podveden a ošizen.

Věřím, že vzniklou situaci s pracovnicí Oddělení péče o zákazníky projednáte a vyřešíte ke spokojenosti obou stran tak, aby naše dobré obchodní vztahy zůstaly zachovány.

Jsem s pozdravem

Ing. Petr Zahradník


Produkt

Odvoz dřevěného nábytku


Požadované řešení

Dodatečný odvoz nebo snížení ceny o 1/3.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.9.2020 14:53, před 4 lety

Z obsahu stížnosti vyplývá, že služba likvidace nábytku je jakousi doprovodnou službou k hlavnímu předmětu závazku, jímž je dodání zakoupeného kusu nábytku. Domníváme se, že v momentě, kdy není omezen dopředu počet ks nábytku, který má být v souvislosti s dodáním skříně vystěhován/odvezen, pak platí, že množství odváženého nábytku by se mělo spíše řídit hlediskem přiměřenosti, přičemž bychom vždy měli hledět na účel přídatné služby odvozu starého nábytku.

Pokud si spotřebitel zakoupí tuto službu, důvodně očekává, že bude odvezen veškerý nábytek, kterého se zbavuje v souvislosti se zakoupením nové skříně. To musí být posouzeno objektivně (neznamená to tedy, že podnikatel by měl vyklidit celý pokoj, protože podle spotřebitele skříň barevně neladí s nábytkem na druhé straně místnosti; znamená to, že podnikatel by měl vyklidit veškerý nábytek, který "překáží" řádné instalaci zakoupené skříně a obvyklému užívání místnosti). Dle ustanovení § 1812 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že lze-li obsah smlouvy vyložit různým způsobem, použije se výklad pro spotřebitele nejpříznivější. Výklad poskytnutý pracovnicí společnosti je podle nás pro spotřebitele nepříznivý, a tudíž nepřesný. Použit by měl být podle našeho názoru výklad, který nastínil ve stížnosti spotřebitel a který je i s odůvodněním obsažen také v tomto vyjádření. Spotřebiteli doporučujeme trvat na provedení služby. Nebude-li služba splněna v souladu se smlouvou, jedná se o vadu ve smyslu ustanovení § 2161 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a spotřebitel může uplatnit reklamaci. Nároky uplatnitelné v reklamačním řízení jsou vymezeny v ustanovení § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, přičemž podle našeho názoru je nejefektivnější cesta žádat po společnosti přiměřenou slevu. Ta by měla odpovídat nákladům, které spotřebitel musel vynaložit k tomu, aby nábytek odstranil jiným způsobem (např. skrze jinou službu).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.10.2020 09:24, před 4 lety

Vážený zákazníku,

mrzí nás komplikace. Vaši objednávku jsem prověřili. V objednávce jste zvolil doplňkovou službu - likvidaci starého nábytku. Následně byla objednávka byla stornována na Vaši žádost č. 00543843. Proto nebyla služba provedena.

Děkujeme za pochopení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
6.10.2020 10:15, před 4 lety


Petr Zahradník

Hodnocení:

Komentář: Zaměstnanci společnosti trvale překrucují fakta, poukazují nelogicky na jiný podnikatelský subjekt a to bez ohledu na to s kým byla smlouva uzavřena . Ovšem to se u tak špatně proškoleného personálu dá předpokládat. Naštěstí téměř vždy lze smlouvu zavčas zrušit.