Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den, koupil jsem si u společnosti AAA auto ojetý automobil Hyundai i40. Následně po ujetí okolo 3500km se objevily závady. 1. závada rozsvícení kontrolky airbagu. 2. závada porouchané el.servo řízení. 3. závada špatně fungující dotykový displej navigace. 4. závada špatné zobrazení parkovací kamery.
Auto jsem koupil s tím, že je na něm potřeba nějaký servis udělat. Proto jsem nechal ihned vyměnit olej se všemi filtry a přední brzdy. Dále jsem si u svého mechanika nechal auto pořádně prohlédnout. Ani jednu z těchto zhora uvedených skutečností ovšem neobjevil.
Po ujetí těch "pár" kilometrů se začaly objevovat uvedené závady. Po opětovném navštívení svého mechanika mi byla oprava vyčíslena na cca 35000kč(a to se jedná převážně o díly repasované nebo z vrakoviště).
Takže jsem neváhal a reklamoval tyto skutečnosti u společnosti AAA auto Praha v ulici Dopraváků. Po uplynutí 30 dní mi přišel dopis se zamítnutím reklamace. Důvodem je, že jsem byl seznámen se stavem auta a že auto není nové, ale ojeté. Proto se obracím na Vás s prosbou o pomoc při vyřízení reklamace.
Hyundai i40, rok výroby 2011, nájezd 283655 při koupi, 7P30594, vin KMHLC81UACU003050
Požadované řešení bych si představoval slevu v hodnotě ceny opravy,nebo alespoň nějakou její část.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu. Co se týče výměny věci, § 2169 odst. 1 občanského zákoníku neumožňuje řešit reklamaci výměnou za jinou věc, leda za stejnou věc bez vad.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážený pane Urbane,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vady, které vycházejí z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Vady na vozidle v době prodeje nebyly (jak sám uvádíte, vůz kontroloval i Váš mechanik). Za uvedené vady tak společnost nenese odpovědnost.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
A to že se závada objeví po ujetí pár tisíc kilometrů není skrytá závada?
Už jsem pár vozidel vlastnil a nikdy se neobjevily takovéto závady...rozhodně ne rozbité servo řízení. Člověk počítá,že do ojetého vozu musí zainvestovat nějaké peníze, ale tohle je moc. Pokud chcete být nejlepší ve svém oboru,tak by jste měli přestat prodávat takováto vozidla. Nebo vozidla která se na venek tváří perfektně a pod skořápkou je to ztočený vrak s pochybnou minulostí. (v mém případě tedy jenom vrak). Abych se vrátil k mému problému: kontaktuji ještě soudního znalce v oboru automobilů a nechám tyto skutečnosti prověřit. Nicméně pokud tento spor pro mne nevyjde kladně, rozhodně již s Vámi a Vaší společností nechci mít nikdy nic společného a mé recenze na AAA auto budou velice negativní. S pozdravem Urban Jakub
Řešení prostřednictvím znaleckého posudku s jeví jako nejvhodnější varianta. Skrytá závada právě není zjevná v době koupě ani bezprostředně po ní a objeví se až později. Proto má spotřebitel od koupě čas v několika měsících, kdy může vady uplatnit.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla prostor reagovat.
Dobrý den,
společnost trvá na původním výsledku reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.