Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, protože nebyla splněná podmínka výběru levnějšího dodavatele než je ten stávající, tak rozporuji výherce aukce. Jako důkaz přikládám faktury pro elektřinu a zemní plyn.
A také nesouhlasím s přechodem k vaší společnosti a žádám ukončení smlouvy bez sankcí a pokut.
S pozdravem Marta Šmahlíková
Šmahlíková fa elektřina.pdf – PDF, 303 kB
StáhnoutZobrazit ›
Šmahlíková fa zemní plyn.pdf – PDF, 282 kB
StáhnoutZobrazit ›
Stáhnout všechny přílohy
Byla bych ráda,pokud byjste mou záležitostí zabývali. Píši už po třetí. Děkuji za pochopení.
|
Tweet |
Pro řešení případu je klíčové, že se jedná o smlouvu o zastoupení ve věci "zajištění výhodných dodávek energie" (či obdobné formulace jako "zajištění nejvýhodnějšího dodavatele", "snížení nákladů za energie" atp.). Tím je dán účel smluvního zastoupení, stejně tak je tímto dán i pokyn pro zastupující společnost - vyjednat nižší cenu nákladů na energie.
Pokud v rozporu s tímto pokynem zastupující společnost uzavřela smlouvu s vyššími náklady (tudíž pro spotřebitele v žádném případě ne výhodnou), jde o podstatné porušení smlouvy. Plyne tak z § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., protože se jedná o porušení, o němž zastupující společnost musela vědět, že pokud by takové porušení spotřebitel předpokládal, nikdy by s ní smlouvu neuzavřel. Zastupující společnost opravdu nemohla předpokládat, že by s ní spotřebitel uzavřel smlouvu, pokud by věděl o tom, že bude vysoutěžena ve skutečnosti vyšší cena. Odstoupením od smlouvy se závazek zrušuje od počátku. To znamená, že po odstoupení spotřebitel není zavázán jednáním zastupující společnosti vůči novému dodavateli energií.
Navíc, odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Doporučujeme kontaktovat přímo společnost, a to nejlépe ve formě doporučeného dopisu.
Z preventivních důvodů dodáváme, že dle § 11a odst. 3 energetického zákona platí, že uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.