Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou o prověření situace, kdy jsem v rámci dvouleté záruční doby reklamoval závadu v novostavbě u společnosti Rezidence Veselská, která spadá pod developera Odien Real Estate.
Reklamaci jsem řádně podal písemnou formou dle reklamačního řádu přiloženého v kupní smlouvě. Dne 24. 7. 2020 proběhla kontrola reklamovaných závad ze strany stavby a byl k závadám vydaný protokol, kde byly závady téhož dne předány subdodavatelům k odbornému posouzení.
Od té doby bohužel nedošlo ani k odstranění závady, ani k dalšímu přezkoumání či dohodnutí dalšího postupu.
Jelikož tato situace nastala během půl roku podruhé (mohu vše písemně doložit), kdy prodávající nedodržel lhůtu pro přezkoumání či odstranění reklamované závady, usuzuji, že k porušování smlouvy nedochází omylem.
Společnost jsem tento týden urgoval, do dnešního dne mi nebyl nikdo schopen říct, kdy dojde alespoň k posouzení závad - pouze mě informovali, že budou urgovat subdodavatele - to mi přijde bohužel málo.
Rezidence veselská, 3. etapa výstavby
Okamžité odstranění závady, veřejná omluva, především zamezení opakování.
|
Tweet |
Z obsahu stížnosti vyplývá, že nemovitost byla předmětem kuní smlouvy. Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle ustanovení § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá.
Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu věci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.