Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 23.6.2020, obratem po uzavření smlouvy a zaplacení vyšetření 200 Kč a první splátky 1.082 Kč jsem bez předchozího upozornění měla vyplnit další dotazník s citlivými údaji o mé osobě a rodině, na což jsem před podpisem nebyla upozorněna. Po odmítnutí se původně vstřícné jednání obrátilo a já jsem přestala společnosti důvěřovat. Nebylo mi však umožněno standardně odstoupit od smlouvy pro ztrátu důvěry (během několika minut od podpisu) a získat zpět zaplacenou zálohu na sestavení individuálního stravovacího plánu. Pouze jsem dostala příležitost vyplnit reklamační formulář.
Na formuláři jsem uvedla, že odstupuji od smlouvy a požaduji vrátit peníze (kromě poplatku za vstupní vyšetření).
Sestavený jídelníček mi nebyl poskytnut, společnosti ani nevznikla žádná újma, protože jsem ohlásila odstoupení od smlouvy obratem a tedy na sjednané službě ani nezačala pracovat.
Manažer společnosti pan Ondřej Šírl mi odpověděl pouze na reklamaci se zamítnutím odstoupení od smlouvy a na další korespondenci už neodpovídal.
sestavení individuálního stravovacího plánu
-Uznání odstoupení od smlouvy z důvodu ztráty důvěry a neupozornění na další požadavky před podpisem smlouvy.
-Vrácení první splátky 1.082 Kč.
|
Tweet |
Byla-li smlouva sepsána na pobočce, kam se spotřebitelka dostavila z vlastního popudu (tzn. nebyla tam odkázána např. pracovnicí, která v obchodním středisku rozdává letáky společnosti atp.), jedná se o smlouvu uzavřenou v "kamenné" provozovně prodávajícího a zásadně není možné od této smlouvy bez udání důvodu odstoupit. Je-li však možnost odstoupení bez udání důvodu sjednána v kupní smlouvě (což bude spíše výjimečná situace, která se patrně netýká řešené věci), spotřebitel je oprávněn od smlouvy odstoupit i při této formě prodeje.
Pokud ovšem spotřebitel uhradil kupní cenu služby, prodávající má povinnost službu poskytnout. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba poskytnutí nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat poskytnutí služby ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže službu neposkytne, upozorní spotřebitel prodávajícího, že neposkytl službu včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k jejímu poskytnutí (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající neposkytne službu ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Zjednodušeně řečeno, spotřebitel tedy sice nemůže odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů po uzavření smlouvy, nicméně nebylo-li plněno ve sjednaném termínu, a ani v následně poskytnuté přiměřené době, může odstoupit od smlouvy z důvodu prodlení na straně poskytovatele/prodávajícího.
Pokud jsou splněny zákonné podmínky pro odstoupení od smlouvy z důvodu prodlení, doporučujeme spotřebiteli kontaktovat s oznámením o odstoupením od smlouvy neprodleně společnost. Společnost má v případě platného odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli peněžní prostředky. V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.