Společnost


KŽC Doprava, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44667Nevypravení zážitkového vlaku Lužický motoráček

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 19 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
29.08.2020, před 4 lety

Petr Bezstarosti

Znění stížnosti

Dne 29.8. jsem si chtěl udělat výlet zážitkovým vlakem Lužický motoráček z České Lípy do Liberce a zpět. Kouknu na oficiální údaje SŽDC, vlak je ueden, že jezdí v sobotu přes letní prázdniny. Po příchodu na nádraží ČL-Střelnice vidím to samé, ale ve výsledku výbec není vlak vypraven, neserióznost dopravce.


Produkt

KŽC - Lužický motoráček


Požadované řešení

Přiměřená kompenzace 280 km automobilu, noci v České Lípě a ztraceného času.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.9.2020 09:46, před 4 lety

Z obsahu stížnosti nevyplývá zcela jednoznačně, zda měl spotřebitel zakoupený platný jízdní doklad, nebo nikoliv. V případě, že spotřebitel platný jízdní doklad neměl, nebyla ani mezi ním a společností uzavřena smlouva. Po společnosti tak nelze žádat náhradu škody za nesplnění smluvní povinnosti (nevypravení vlaku), protože teprve až s uzavřením přepravní smlouvy o přepravě osob vzniká mezi dopravcem a cestujícím na základě přepravního řádu, tarifu a vyhlášených smluvních přepravních podmínek závazkový právní vztah, jehož obsahem je zejména závazek dopravce přepravit cestujícího ze stanice nástupní do stanice cílové spoji uvedenými v jízdním řádu řádně a včas a závazek cestujícího dodržovat přepravní řád a smluvní přepravní podmínky a zaplatit cenu za přepravu podle tarifu (viz § 3 odst. 1 vyhlášky č. 175/2000 Sb., o přepravním řádu pro veřejnou drážní a silniční osobní dopravu.

Výše uvedené platí zejm. proto, že dopravce, poskytoval-li by náhradu škody, nemá možnost ověřit skutečnost, že daná osoba skutečně měla cestovat zrušeným spojem a že případně hrazené náklady jsou opravdu spojeny s cestou zážitkovým vlakem.

Pokud by spotřebitel platný jízdní doklad měl, byl by mezi ním a společností uzavřen závazek, z nějž plynou přepravní společnosti určité povinnosti. Tyto v řešené věci nebyly dodrženy a cestující by tak měl možnost v souladu s § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, možnost žádat náhradu škody.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.10.2020 15:33, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.