Společnost


Blue Style k.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44682Vrácení peněz za dovolenou

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.08.2020, před 4 lety

Lucie Labaštová

Znění stížnosti

Dobrý den, měla hsem zaplacenou dovolenou u CK, odlet 12.9.2020 do Egypta. Dne 13.7.2020 jsem se byla zeptat na pobočce jak mám dále postupovat, když se dovolená neuskuteční, tam mi bylo pracovnicí CK sděleno, že mám pouze možnosti. Zrušit zahezd a zaplatit storno, což by byka celková cena zaplacené zálohy, nebo mi bude automaticky vystaven tzv. Travelsafe poukaz. S tím jsem nechtěla souhlasit, na mou otázku, že CK je chráněna pouze do 31.8.2020, mi bylo zodpovězeno, že peníze nedostanu, jen poukaz. Byl mi tedy vystaven poukaz. Můžu nějak vystavený poukaz zrušit a domáhat se svých peněz. Pokud si poukaz nevyberu do 31.10.2021, veškeré zaplacené peníze propadnou CK bez náhrady. Můžu se ještě nějak bránit? Děkuji


Produkt

Poukaz Travelsafe


Požadované řešení

Zrušení vystaveného poukazu a vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.9.2020 09:23, před 4 lety

Došlo-li k odstoupení od smlouvy v režimu § 2535 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, (tj. v z důvodu mimořádné okolnosti v místě pobytu či cesty) nemá spotřebitel povinnost platit odstupné (storno poplatky). K odstoupení v tomto režimu je ovšem třeba, aby mimořádná okolnost byla objektivně prokazatelná. Není tedy možné např. odstoupit v červenci od smlouvy o zájezdu, který se koná v září, neboť zkrátka není možné predikovat, zda mimořádná okolnost bude stále trvat či nikoliv. Není-li objektivně prokazatelné, že v místě pobytu přetrvávají mimořádné a nevyhnutelné okolnosti (např. oblast je pro turisty uzavřena, do země nelze z ČR vycestovat bez povinné karantény po příjezdu atp.), není ani možné odstoupit z tohoto důvodu od smlouvy o zájezdu.

To má mj. za následek, že spotřebitel, chce-li odstoupit od smlouvy o zájezdu, se nevyhne placení odstupného ("storno poplatků"). Tyto závěry plynou z ustanovení § 2534 a § 2533 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Storno poplatky jsou hrazeny ve výši, která je smluvena mezi stranami, zpravidla je obsažena v obchodních podmínkách společnosti a za všech okolností podléhá navíc i kritériu přiměřenosti.

V situaci, kdy probíhá odstoupení nikoliv z důvodu mimořádných okolností, není aplikovatelný zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (s výjimkou § 7 tohoto zákona). To má za následek, že i dle tohoto zákona (jehož konformita s unijními předpisy je diskutabilní), i dle unijních předpisů není možné vnutit spotřebiteli voucher. Spotřebitel má nárok na vrácení kupní ceny zájezdu pokrácené o odstupné. To, jak uvádíme výše, musí být přiměřené.

Pokud cestovní kancelář nabídla spotřebiteli vrácení plné kupní ceny (nepokrácené o odstupné), avšak ve formě voucheru, je to její vlastní iniciativa. Spotřebitel na tuto nabídku nemusí přistoupit, v takovém případě mu však zůstává zákonné právo na vrácení kupní ceny zájezdu pokrácené o odstupné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.10.2020 16:41, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.