Společnost


TIMURAL s.r.o.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44683Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

30 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.08.2020, před 4 lety

Jarmila Koutníková

Znění stížnosti

Dne 31.1.2020 jsem žádala o výměnu rozbitého sklíčka na zadní straně mobilu. Po mnoha urgencích mi byl mobil dne 16.7.2020 vrácen poškozený a nefunkční. Zaplatila jsem celkem 800 Kč. za "OPRAVU". Tentýž den jsem si nechala udělat diagnostiku v SAMSUNG Plaza - zjištěn neautorizovaný zásah do přístroje, nenávratně poškozena základní deska. Žádala jsem nejdříve ústně firmu Uralov o finanční náhradu za zničený mobil. Pak dne 29.7.2020 písemně. Bez odezvy. Bylo mi řečeno, že diagnostika může být zfalšovaná. Byla jsem vyzvána, abych znovu zanechala v servisu mobil, že mi bude opraven.
Dne 16.7.2020 jsem dokumenty, které mám k dispozici zaslala na ČOI jako přílohy k Podnětu ke kontrole činnosti firmy Uralov a TIMURAL, Na Moráni 360/3, Praha 2.


Produkt

Mobil Samsung J5/2017) J530f DualSIM LTE 3537620994 14904


Požadované řešení

Požaduji uhradit:
1. Nenávratně poškozený telefon - pořizovací cena 4.990,- Kč
2. Z důvodu neuznané reklamace opravy provedena diagnostika 700,-Kč
3. Vrácení zaplacené částky 800,- Kč za "opravu" telefonu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.8.2020 09:23, před 4 lety

Ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno.

Reklamace zjevných vad by měla být okamžitá, při přebírání věci z opravy. To samé platí i u vad, které lze zjistit vyzkoušením. Reklamace skrytých vad musí být uplatněna bez zbytečného odkladu poté, kdy se vada projeví, nejpozději do dvou let.

Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2020 09:47, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.