Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den.
Prosím o zásadní časovou nápravu při doručování faktur O2. V dnešní době není přece pochopitelné a možné, aby vaší společností vypracovaný/vystavený daňový doklad/faktura byla zákazníkům doručována zcela pravidelně se 14-ti denním opožděním od uváděného data vystavení dokladu.
Tímto "opožďovaným" doručováním faktur jsou tak zákazníci de facto cíleně (a pravidelně) zcela zbytečně vystavováni stresu, neboť je tímto výrazně zkracována "normální" doba splatnosti faktur. Uvedu příklad z poslední doby - faktura vystavena 12.8., do schránky doručena klientovi 28.8 (pátek), doporučení zaplatit ještě týž den 28.8. !!!, datum splatnosti pak 3.9., další faktura vystavena 18. 8., doručena včera 31. 8. atd. atd.
Vycházím z předpokladu, že chyba není zřejmě na straně pošty, ale na straně O2 a jejím opožďovaným (?) předáváním faktur k expedici/doručení klientům.
Uvítám vaši reakci a vysvětlení, … mohu vás ujistit, že se s tímto problémem potýká celá řada klientů, v naší rodině všichni.
Mgr. Bohumil Mazánek
předávat České poště (doručovateli dopisů/faktur) vypracované/vystavené daňové doklady O2 bez prodlev
|
Tweet |
Dle ustanovení § 63 odst. 1 písm. f) zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, má podnikatel povinnost ve smlouvě poskytování služeb elektronických komunikací srozumitelně, úplně a snadno přístupným způsobem vždy uvést informace o termínech a způsobu vyúčtování ceny a placení, a případné rozdíly v ceně u různých způsobů placení nebo při různých formách vyúčtování. Spotřebitel si přitom může zvolit způsob doručování vyúčtování (např. elektronické).
Pokud je vyúčtování služeb doručována v rozporu s informacemi uvedenými ve smlouvě, pak je možné u operátora toto pozdní doručování reklamovat a požadovat nápravu. Informace o tom, jak a kde reklamaci uplatnit, musí rovněž obsahovat smlouva o poskytování služeb, a to dle § 63 odst. 1 písm. i) zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích.
Případný spor s operátorem je možné řešit u Českého telekomunikačního úřadu, který je subjektem příslušným pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů v oblasti elektronických komunikací a poštovních služeb. Bližší informace o mimosoudním řízení před Českým telekomunikačním úřadem naleznete zde: www.ctu.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu.
Řízení před Českým telekomunikačním úřadem je vedeno dle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, přičemž toto řízení podléhá zaplacení správního poplatku (výši poplatku naleznete zde: www.ctu.cz/spory-reklamace).
Vážený pane magistře,
děkuji za Váš podnět. Co se týče uvedeného vyúčtování, má majitel služby možnost si vyúčtování zobrazit kdykoliv po přihlášení na www.mojeo2.cz - tam se přihlásí s registrovaným emailem a zvoleným heslem.
Rovněž je možné nechat si zasílat vyúčtování zdarma na libovolný kontaktní email, pokud nás o toto majitel požádá a faktury lze hradit různými způsoby - https://www.o2.cz/osobni/podpora/jak-platit-za-sluzby-o2/jak-a-kdy-zaplatit - zde mohu doporučit nastavení bankovního inkasa.
K popisovanému zpoždění při doručení dochází jen u písemných zásilek od O2? Jak dlouho situace trvá? V případě, že stejné potíže evidují další členové Vaší rodiny, mohou nás kontaktovat na lince 800 02 02 02 či přes m.me/o2cz, rádi s nimi situaci prověříme.
S pozdravem
Ing. Václav Pospíchal
Guru pro Social Media, O2 CZ
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.