Počet nahlášených stížností: | 31 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, přes badoo jsem využil 14 ti denní období premium zadarmo, kdy jsem pro získání musel zadat číslo kreditný karty. Po tom co jsem premium získal a během chvíle zjistil, že pro mě je zbytečné, smazal jsem ze svého profilu debetní kartu a klik v nastavení na zrušit předplatné, kde mě to dále navedlo na tabulku: "nechcete si to rozmyslet? Získejte kredity" tabulku jsem ignoroval a aplikaci smazal,(až po potom co mi to strhlo 1060 korun jsem si všiml, že pod tabulkou kdy jsem musel na mobilu sjet níže bylo malým písmenem splývajícím s pozadím napsáno "chcete skutečně zrušit své předplatné?") po 14 dnech mi badoo z debetní karty vzalo 1060 korun za celoživotní premium. Ze zákona vím, že od smlouvy za služby sjednané po internetu mám nárok 14 dnů na odstoupení od služby, nebo o získání části peněz za "nevyužité období" kdy vlastně chci zrušit onu službu. Když jsem napsal stížnost, že bych rád dostal své peníze zpět, buď celé nebo část byly mi citovány jejich podmínky kde se píše: "Once you have paid for any premium services, you have the right to cancel and be reimbursed for all payments received within 14 days. If you wish to cancel please let us know via Feedback Page. Please note that if you choose to download any of the Content which forms part of any paid for service within the 14 day period, you may lose this right. After the 14 days have expired, the paid for services are non-refundable." Zde se tedy v uvozovkách zbavuji práva na reklamaci, můžou to mít takto napsané v podmínkách? Působí to na mě stylem, máte nárok na reklamaci ale nikdy vám ji neuznáme, každopodáně po dvou emailech kdy mi nasdíleli stejnou citaci jejich podmínek, mi již na žádný email nereágují a uplně mě ignorují a neodepisují. Každopádně tyto podmínky mají psané jen v angličtině a nemají je přepsané do češtiny, zkoušel jsem se odvolávat i na to, že jsem neporozumněl podmínkám z důvodu dostupnosti pouze v anglickém jazyce, též bez úspěchu, dožadoval jsem se i nějakého kontaktu na kompetentní osobu, též bez úspěchu a ani mi neodpověděli na to, zda můžou čerpat mé finanční prostředky potom co jsem smazal svoji kartu z profilu z jejich aplikace, vše bez odpovědi. Lze s tím něco dělat?
Premium služby, badoo, celoživotní premium
Vrácená část nebo celá částka za předplatné, které podle mého bylo spuštěno na mém profilu bez mého souhlasu a bez činnosti vykazující fakt, že bych o službu nadále stál.
|
Tweet |
V řešené věci má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů. Lhůta běží v tomto případě ode dne uzavření smlouvy.
Odstoupení od smlouvy je jednostranné právní jednání, kterým spotřebitel podnikateli sděluje, že ukončuje trvající smluvní závazek. Jelikož se jedná o klíčový moment pro daný závazkový vztah, je nutné odstoupení učinit jednoznačně a srozumitelně. Není přitom v souladu s § 555 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, rozhodné, zda je toto právní jednání spotřebitelem označeno jako výpověď, zrušení, ukončení či odstoupení, neboť právní jednání se posuzuje podle svého obsahu, nikoliv podle své formy.
Z obsahu stížnosti však vyplývá, že spotřebitel zrušení předplatného nepotvrdil a aplikaci odinstaloval. Odinstalace aplikace se nerovná platnému odstoupení od smlouvy.
Nicméně pro řešenou věc je podstatné, zda byl spotřebitel při uzavírání smlouvy (registraci) obeznámen se skutečností, že po uplynutí 14 denní "zkušební" verze mu bude stržen určitý poplatek. Jinými slovy řečeno, že jeho vztah bude automaticky prolongován, navíc za jiných cenových podmínek.
Společnost má povinnost při uzavření smlouvy informovat spotřebitele o ceně poskytované služby, případně o způsobu jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků. Pokud tak neučiní, jedná se o nekalou obchodní praktiku, která je zakázaná. Pokud byl spotřebitel uveden společností v omyl o podstatné skutečnosti (informace o ceně), mohl by také namítat neplatnost smlouvy, a to v souladu s § 583 občanského zákoníku.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 občanského zákoníku, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud však spotřebitel vyslovil souhlas s podmínkami služby a byl o nich srozumitelně během registračního procesu poučen, nemůže se domáhat vrácení peněžních prostředků. Dle informací uvedených na webových stránkách společnosti (https://badoo.com/help/?section=25) je možné automatické platby ukončit prostřednictvím nastavení v profilu zákazníka.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace prostřednictvím našeho portálu, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.