Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Zájezd CK Invii, v termínu konec května, řádně doplacen na zalohach, i když bylo jasné, že nepojedeme.
Cestovka zájezd zrušila, a i když s námi komunikovala, toto nám nedala vědět.
Důvodem je, že jsme na tzv.hromadne objednávce zájezdu = cestovni smlouvě.
Jako první je na této smlouvě uveden někdo jiný než já, já jsem následně uvedena ve spolucestujicich. Bylo mám řečeno, že normální praxe v případě, že chcete v hotelu bydlet blízko sebe. Moje chyba, to dnes už vím. Jako první je bohužel uveden kamarád me sestry, kterého vůbec neznám. My se sestrou jsme v těch spolucestujicich.
Přesto jsem všechny zálohy platila ze svého účtu. Cestovni kancelar mi vrátila poslední doplacenou zálohu na můj účet. Chtěla jsem i zbytek, několikrát jsem odmítla Lex voucher, nejen mailem, ale i doporučeným dopisem. Cestovka nereagovala a nereaguje. Jediné, co napsali je, že zbytek peněz vypořádala s tím, kdo je na smlouvě uveden jako prvi a to voucherem. Tím to pro cestovku skončilo a pan má voucher na všechny peníze a my ostatní nemáme nic. Pan se mnou nekomunikuje.
Na ministerstvu mi mailem odpověděli - přeposlali - pokyny k zákonu Lex voucher - kde se říká, že cestovka musí zkoumat, od koho peníze na její účet přišly a s tím se vypořádat. Ale toto Invii nezajímá.
Co dál?
zájezd CK Invia do Řecka v kvetnu
Rada, jak postupovat dal
|
Tweet |
Pokyny Ministerstva pro místní rozvoj k zákonu č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (dále jen lex voucher), jsou veřejné přístupné z https://www.mmr.cz/getmedia/7911b5a2-13a5-46a0-902b-c95941c2f92a/MMR_24675_2020_54_MI_185_2020.pdf.aspx?ext=.pdf, přičemž na str. 3 v dolní části je krátce okomentována situace, kdy jde více zákazníků jednou smluvní stranou. Z výkladu Ministerstva pro místní rozvoj nijak neplyne, že by cestovní kancelář měla vystavit jeden jediný voucher pouze "hlavnímu objednateli zájezdu" souhrnně za všechny zákazníky.
V souladu s § 4 zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu, platí, že zákazníkem je osoba, která má v úmyslu uzavřít nebo uzavře s cestovní kanceláří smlouvu o zájezdu nebo spojených cestovních službách, nebo osoba, v jejíž prospěch byla některá z těchto smluv uzavřena. Zákazník tedy vždy nemusí být osoba, která smlouvu uzavírala.
Lex voucher pracuje zřetelně s pojmem zákazník, přičemž tento pojem je nutné vykládat ve smyslu výše citovaného ustanovení zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu. Není tedy možné za stěžovatelku nepovažovat za zákaznici a nevystavit jí voucher jen proto, že je na smlouvě uvedena jako spolucestující. Jinými slovy, cestovní kancelář má podle našeho názoru povinnost voucher vystavit každému zákazníkovi zvlášť, neboť přesně to jí ukládá lex voucher. Tento zákon s pojmy objednatel či spolucestující vůbec nepracuje.
Spotřebitelce doporučujeme o tomto informovat cestovní kancelář, resp. cestovní kancelář vyzvat k plnění části závazku, která se týká spotřebitelky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.