Společnost


Pantour s.r.o.

Počet nahlášených stížností:57
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44739Navrácení finančních prostředků

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 19 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.09.2020, před 4 lety

Markéta Skrbková

Znění stížnosti

Dne 19. 2. 2020 jsem s CK Pantour uzavřela smlouvu o zájezdu č. 7018574 (dále jen „smlouva o zájezdu“). Zájezd jsem zakoupila prostřednictvím CA Invia.
Od března, po vypuknutí koronakrize, řešíme chytrou zálohu, možnosti storna....a to jak mailem tak telefonem. Rozhodně jsme nevyčkávali a nedělali mrtvé brouky. Nakonec bylo domluveno telefonicky, že nemáme nic doplácet, že nám bude vystaven voucher v ceně uhrazené první zálohy. Byla jsem spokojená a říkala jsem si, jací to jsou frajeři. Na sociálních sítích si klienti stěžovali a já si chválila. Jenže voucher ani po mnoha urgencích nikde. V odpovědích, kde že je voucher, se vymlouval Pantour na Invii a Invia na Pantour. Podobnost s horkým bramborem čistě náhodná.
Otevřely se hranice, Kréta dostala na semaforu zelenou. Od té doby jsem byla CK a CA doslova šikanována, přinutili mne doplatit druhou splátku chytré zálohy, následovalo mnoha týdenní dopisování a telefonování. Pokoušela jsem se domoci pomoci i u ČOI, ale má prosba zůstala bez odpovědi. Doufám, že na tuto žádost již budete reagovat. Nakonec jsem emailovou komunikací (Příloha č. 1 tohoto dokumentu) byla informována o změně podmínek zájezdu, spočívajících ve změně ubytovacího zařízení, a to z toho důvodu, že hotel již není v provozu a je v rekonstrukci, a současně o změně termínu zájezdu. Tady si dovolím vsuvku. Jedná se o lživou informaci. Vím, že hotel v provozu je.
Vzhledem k tomu, že jsem se změnou termínu a ubytovacího nařízení nesouhlasila, rozhodla jsem se odstoupit od smlouvy, neboť dle § 2531 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb, Občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“), má zákazník právo odstoupit od smlouvy, aniž by musel hradit odstupné v určené lhůtě, pokud došlo ke změně některé z hlavních náležitostí zájezdu. Změna hotelu a zejména termínu zájezdu nesporně hlavní náležitostí je, jak dokládá § 2527 písm. a) OZ (kde je termín zájezdu výslovně jmenován jako hlavní záležitost zájezdu) a rovněž písm. c) tamtéž (kde je za hlavní náležitost považováno umístění hotelu. Nově nabízený hotel se nachází nejen v jiné lokalitě, podstatně vzdálené od námi vybrané destinace, ale rovněž se nachází dále od pláže, což byl při našem výběru jeden z nejpodstatnějších parametrů s ohledem na fakt, že v naší cestovní skupině máme seniorku). Přičemž odstoupení v takovém případě je rovněž v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami CA Invia, konkrétně čl. 6 písm. i). Jelikož nám ze strany CA Invia nebyla určena žádná lhůta pro odstoupení od smlouvy (jak vyžaduje §2531 odst. 3 písm. b) OZ), využili jsme svého práva okamžitě, aby nedošlo k jakýmkoliv nedorozuměním.
Po mnoha urgencích o řešení naší situace u CA Invia nám bylo po téměř měsíci odpovězeno, že obržíme voucher v souladu se zákonem č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (Dále jen zákon č. 185/2020 Sb.,). Snažili jsme se od CK Pantour získat vyjádření, proč tento zákon na náš případ aplikují, když nedošlo ke splnění základních podmínek pro aplikaci tohoto zákona na náš zájezd. Prvně je na místě zmínit § 1 zákona č. 185/2020 Sb., který jasně vymezuje předmět zákona následovně „Tento zákon upravuje některá opatření v oblasti cestovního ruchu v souvislosti s epidemií koronaviru označovaného jako SARS CoV-2“. Náš zájezd se ovšem nemohl uskutečnit nikoliv proto, že by námi objednaný hotel Corellia Blue Beach nebyl otevřen v letošní sezóně v důsledku epidemie SARS coV-2, nýbrž proto, že hotel rozvázal s CK Pantour spolupráci, jak nám potvrdilo vedení hotelu. Hotel je otevřený a je možné si v něm naprosto bez obtíží zarezervovat ubytování. Postup CK Pantour nesplňuje ani druhou zákonnou podmínku pro aplikaci tohoto zákona, kdy podle § 3 odst. 1 zákona č. 185/2020 Sb., „Ochranná doba je doba, o kterou se odkládá vrácení plateb uhrazených zákazníkem nebo v jeho prospěch za zájezd, jestliže tento peněžitý dluh vznikl pořadateli zájezdu (dále jen „pořadatel“) v důsledku odstoupení od smlouvy o zájezdu podle § 2535 nebo § 2536 odst. 1 písm. b) občanského zákoníku“. Ze zvýrazněného zřejmě vyplývá, že zákon lze použít pouze v případech, kdy k odstoupení od smlouvy dojde podle § 2535 nebo § 2536 odst. 1 písm. b) OZ. Jak jsem uvedla výše, mým důvodem pro odstoupení od smlouvy je změna hlavních náležitostí zájezdu. Od CA Invia nám byl dne 21. července doručen mailem návrh na změnu smlouvy o zájezdu (příloha č. 1 tohoto dokumentu). Mail neobsahoval žádnou informaci o dostoupení od smlouvy ze strany CK Pantour, pouze nám bylo oznámeno, že se mění termín našeho zájezdu a hotel, kde máme být ubytováni, s žádostí o naše vyjádření k této změně. Jak již bylo napsáno výše, na daný mail jsme reagovali odstoupením od smlouvy, které je za takové situace naším zákonným právem dle § 2531 OZ. CK Pantour tedy v první řadě vůbec zájezd nezrušila, jak vyžaduje zákon č. 185/2020 Sb., a i kdyby ke zrušení zájezdu ze strany CK Pantour došlo, nemůže se ze strany CK Pantour jednat o odstoupení od smlouvy podle § 2536 odst. 1 písm b) OZ („ Pořadatel může odstoupit od smlouvy, pokud mu v plnění závazku brání nevyhnutelné a mimořádné okolnosti a zrušení zájezdu oznámil zákazníkovi bez zbytečného odkladu ještě před zahájením zájezdu), neboť hotel je otevřený a CK Pantour nebrání žádné mimořádné okolnosti. Za mimořádnou okolnost by bylo možné považovat kupříkladu nemožnost do cílové destinace vycestovat, případně neotevření hotelu z důvodu dopadů pandemie SARS coV-2, nikoliv pouhé rozvázání smlouvy s CK Pantour ze strany hotelu Corellia Blue Beach. Nicméně ani v případě, že by CK Pantour od smlouvy platně odstoupila, nesplnila by svou zákonnou povinnost oznámení zákazníkovi bez zbytečného odkladu. Již 13. července jsme obdrželi výše zmíněné vyjádření hotelu, bylo tedy zjevné, že náš zájezd nebude uskutečněn v podobě, v jaké byl zakoupen. Přesto nás CK Pantour prostřednictvím CA Invia informovala o této skutečnosti až o týden později, ač sama o této skutečnosti musela vědět mnohem dříve.
Odstoupení od smlouvy jsem odeslala 22.7.2020. Zůstalo zcela bez reakce. Pokoušela jsem se řešit záležitost telefonicky s CA Invia, marně. V Pantouru mi bylo opakovaně sděleno, že zájezd jsem zakoupila u INVIE, mám se obrátit na ně. V CA Invia opakují pouze, že mají svázané ruce a musím řešit problém s CK Pantour. Je to nekonečná tahanice. V polovině srpna jsme se pokusila spojit znovu s CK Pantour, lze se ovšem dovolat pouze na call centrum, kde mi bylo doporučeno zaslat svou argumentaci emailem k rukám CK Pantour. Tak jsem učinila, v mailu jsem se dožadovala vysvětlení, proč je na náš případ aplikován zákon č. 185/2020 Sb., „Lex voucher“. Mými dotazy se CK vůbec nezabývala, zaslala pouze vyjádření, že jsem již obdržela voucher. Není snad potřeba zdůrazňovat, že jsem voucher do dnešního dne neobdržela.
S ohledem na výše uvedené požaduji, aby mi byly peněžení prostředky ve výši 36 600,00 Kč zaslány na můj bankovní účet a jiné řešení celé kauzy nehodlám připustit. Pokud se tak nestane očekávám, že mi bude jasně vysvětleno, z jakého důvodu CK Pantour jedná protizákonně.

S pozdravem

Markéta Skrbková
Příkrý 120, 513 01 Semily
Tel. 602 835 994, mail: skrbekhome@seznam.cz

Příloha č. 1

Dobrý den, paní Skrbková,
níže zasílám vyjádření ck k Vašemu zájezdu.
Prosím o vyjádření.
Děkuji
Dita Myšková Teamleader
Od: CK Pantour Odesláno: úterý 21. července 2020 18:17 Komu: Dita Myšková - Invia ; Spoluprace-ck Předmět: Informace k Vašemu zájezdu - 218581
Vážení klienti,
v návaznosti na nejnovější zprávy týkající se situace kolem infekce COVID-19 a zrušení cestovních omezení bychom vás rádi kontaktovali s nabídkou Vaši nadcházející dovolené. Česká republika a Slovensko zvládali pandemii pozoruhodným způsobem. Podobně i Řecko (zejména ostrov Kréta) a Bulharsko se velice dobře vypořádali s pandemii a považují se za nejbezpečnější destinace pro letní dovolenou. Pro obě destinace jsme my všichni (cestovní kanceláře, letecké společnosti, hoteliéři i místní úřady) připraveni restartovat turismus od 1. července! Vzhledem k tomu, že poptávka je přirozeně nižší než v minulých sezónách, některé hotely odloží své otevření na pozdější datum nebo nakonec neotevřou vůbec tuto sezónu.
Rezervovali jste si zájezd do hotelu Corellia Blue Beach. Hotel dosud neoznámil datum otevření a nemáme žádné ujištění od hotelu zda bude nakonec otevřen. Pro vaše pohodlí a vyhnutí se nepříjemným překvapením jsme zařídili bezplatnou výměnu vašeho zájezdu s hotelem Amounda Bay Hotel 4 * a také jsme zajistili, že nebudete platit žádný cenový rozdíl. Hotel Amounda Bay je jedním z nejoblíbenějších hotelů u klientů z České republiky ve své kategorii s vysokým standardem služeb a zařízení, podobné službám 5ti hvězdičkovému hotelu. Má soukromou pláž na jedné z nejkrásnějších pláží na Krétě s lehátky a slunečníky zdarma. Splňuje všechna opatření vyplývající z pandemie tak, aby nezasahovala do prázdnin klientů. Hoteloví hosté jsou hlavně klienti z České republiky a Slovenska také z Polska a malé procento z jiných zemí s dobrými epidemiologickými výsledky.
Dále bychom Vás chtěli informovat, že z důvodu změny letového řádů ze strany letecké společnosti v návaznosti na vzniklou situaci ve světe byl Váš let změněn na 8.8. - 15.8. z Prahy Prosíme Vás o odpověď Děkujeme, Tým CK Pantour
S pozdravem / Kind regards
Miroslava Husárová


Produkt

Zájezd v termínu 7. - 14.8.2020, Řecko, Kréta, Corellia Blue Beach


Požadované řešení

Navrácení finančních prostředků ve výši 36 600,00 Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.9.2020 21:30, před 4 lety

Vyjma přílohy č. 1, která je součástí obsahu stížnosti, je zcela identická stížnost řešena pod ID 44755 (dostupné z: https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/44755/zadost-o-pomoc-nekale-praktiky-ck-pantour-ca-invia). Tímto na naše vyjádření u této stížnosti odkazujeme.

Protože je však v tomto případě stěžovatelem jiná spotřebitelka, než která podala stížnost ID 44755, a rovněž požadovaná částka se liší, necháváme i tuto stížnost otevřenou, aby měla společnost Pantour s.r.o. možnost reagovat a předejít tak soudnímu sporu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2021 14:09, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.