Společnost


TRAVEL FAMILY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:14
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44742Nevrácení zálohy na zájezd č. 20010958

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 3 dny 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
02.09.2020, před 4 lety

Václav Simota

Znění stížnosti

Cestovní kancelář uznala, že voucher pro mne není adekvátní náhradou (dle doporučujícího zákona "Lex Voucher") a dopisem (níže uvedené celé znění) uznala dluh, který neprodleně uhradí, nejpozději do 31.08.2020.

Vážený pane Simoto,
v důsledku odstoupení od smlouvy o zájezdu uzavřené mezi Vámi a naší cestovní kanceláří Vám budou vráceny Vaše platby.
Chceme Vás ujistit, že platbu od nás obdržíte ihned, jakmile to bude možné. Současná mimořádná a složitá situace, zavedená restriktivní opatření, která ochromila fungování cestovních kanceláří, včetně jejich provozu, mají za následek vzniklé zdržení s vypořádáním platby. Prosíme o pochopení, děláme maximum pro to, aby Vám částka byla vrácena co nejdříve v návaznosti na vývoj situace a návrat do normálního stavu, nejpozději do 31.8. 2020.
Zůstáváme dále v kontaktu a budeme Vás neprodleně informovat, jakmile bude možné částku vrátit.
O své finanční prostředky se nemusíte obávat, jsou ze zákona pojištěny.
Omlouváme se za vzniklé nepříjemnosti a děkujeme Vám za pochopení.
S pozdravem
Váš tým TRAVEL FAMILY


Produkt

STORNO PROTOKOL Rezervační číslo: 20 010 958


Požadované řešení

Dobrý den,
velice děkuji za váš čas a ochotu.
Pokud vám to nepřivodí zásadní finanční problém, žádám vás o zaslání mnou uhrazených plateb na můj účet.

292287030 / 0300 vedený u ČSOB na jméno Václav Simota

Účet, z kterého vám byly zálohy odeslány, je zrušen.
Předem velice děkuji za vaše vstřícné jednání a přeji úspěchy v podnikání

Jsem s pozdravem a úctou Václav Simota

Poznámka: Jsem starobní důchodce. Účet, na který mi chodil důchod jsem zrušil, protože tam žádné peníze nebyly (i z důvodu platby zálohy na zájezd). ČSSZ mi důchod vyplatí opožděně (platby k 18-tému v měsíci), z důvodu změny účtu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.9.2020 21:54, před 4 lety

Z obsahu stížnosti není patrné, z jakého důvodu byl zájezd zrušen a zda se tedy jednalo o zrušení zájezdu z důvodu mimořádné okolnosti (odstoupení od smlouvy o zájezdu v režimu § 2535 a § 2536 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník) či nikoliv. Při řešení stížnosti budeme předpokládat, že zájezd byl zrušen právě z důvodu mimořádné okolnosti. V takovém případě se na danou situaci použije zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS-CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (dále jen jako lex voucher).

Dle lex voucher platí obecné pravidlo, že pořadatel zájezdu může (při splnění všech zákonných předpokladů) vrátit spotřebiteli místo peněžních prostředků pouze voucher. Ustanovení § 3 odst. 3 lex voucher ovšem stanoví, že zvlášť zranitelné skupiny spotřebitelů (kam patří i osoby starší 65 let věku) mohou voucher odmítnout a požadovat po pořadateli vrácení peněžních prostředků - jedná se o výjimku z obecného pravidla. V souladu s ustanovením § 6 odst. 5 lex voucher platí, že pořadatel vrátí spotřebiteli veškeré uhrazené platby nejpozději do 14 dnů od skončení ochranné doby. Ochranná doba v tomto případě skončí v momentě, kdy spotřebitel oznámí pořadateli odmítnutí voucheru (pokud se tak již nestalo).

Pokud společnost doposud nesplnila svou povinnost, je možné jí zaslat doporučený dopis s výzvou k okamžité úhradě. Nebude-li tento pokus úspěšný, je možné společnosti zaslat tzv. předžalobní výzvu dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)]. Nebude-li ani tento postup úspěšný, pak se může spotřebitel obrátit na civilní soud. Jelikož se v případech zrušení zájezdu zpravidla nejedná o bagatelní částku, doporučujeme možnost tohoto postupu zvážit. Pro případné zastoupení před civilním soudem je možné využít služeb advokáta. Jejich databázi najdete např. na https://www.dtest.cz/advokati.

Výše popsané způsoby jsou soukromoprávního charakteru. Z veřejnoprávních institutů je možné využít i mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.1.2021 12:33, před 4 lety

Spotřebitel nám sdělil, že věc byla vyřízena vrácením peněz na účet. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.