Společnost


FIRO-tour a.s.

Počet nahlášených stížností:29
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44743Zneuziti LEX VOUCHER

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 19 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.09.2020, před 4 lety

Kristyna Volfova

Znění stížnosti

Zdravim,

V Breznu 2020 jsem si zakoupila pres CK Lumis CZ 2x All inclusive zajezd do Egypta za 14.900 CZK na osobu, ktery sprostredkovava vyse zminena FIRO-tour.

Diky pandemii mi byl zaslan voucher, ve kterem stoji, ze by zakaznikovi mel byt nabidnout zajezd stejne nebo vyssi kategorie.

V realu, i kdyz je voucher vystaven na CK FIRO-tour, se bohuzel FIRO vymlouva na Lumis a odmitaji zaslat navrh pripadnych zajezdu. Co je ale hlavni, bylo mi sdeleno, ze pokud je zajezd, ktery si vyberu, levnejsi, nez cena voucheru, propadnou penize ve prospech cestovni kancelare. Pokud je ale drazsi, musim cenu zajezdu doplatit.

Nemyslim si, ze tyto praktiky jsou v souladu se znenim LEX voucher a prosim o provereni.

Dekuji.

S pozdravem
Volfova


Požadované řešení

Uvitam, pokud bude mozno si z momentalni nabidky FIRO vybrat zajezd stejne kategorie - tedy All inclusive zajezd k mori, 4* hotel na plazi, ktery nebude nutno doplacet.

Pripadne prosim o vyplaceni cele castky, aby mohla byt pouzita na zajezd jine CK, ktera nabizi lepsi podminky a ceny.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.9.2020 15:58, před 4 lety

Ačkoliv to není ve stížnosti explicitně uvedeno, vycházíme při řešení stížnosti z toho, že v řešené věci došlo k odstoupení od smlouvy v režimu § 2536 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, tzn. zájezd byl zrušen ze strany pořadatele z důvodu mimořádné a nevyhnutelné okolnosti. V takovém případě se na řešenou věc užije zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (dále jen "lex voucher").

Dle § 6 odst. 1, 2 lex voucher platí, že: "po dobu trvání ochranné doby na žádost zákazníka pořadatel nabídne zákazníkovi náhradní zájezd, stejné nebo vyšší jakosti, než jaká byla sjednána v původní smlouvě o zájezdu. Je-li navrhovaný náhradní zájezd stejné jakosti, nesmí pořadatel požadovat od zákazníka nad rámec poukazu na zájezd doplacení případného rozdílu v ceně oproti původní smlouvě o zájezdu. Je-li navrhovaný náhradní zájezd vyšší jakosti, je zákazník povinen zaplatit rozdíl v ceně jen tehdy, jestliže pořadatel zákazníkovi nabídl současně také zájezd stejné jakosti a zákazník této nabídky nevyužil." Zákon tak nepředpokládá, že by pořadatel měl možnost nabídnout spotřebiteli zájezd nižší kvality, tudíž ani neošetřuje otázku, zda v případě zájezdu s nižší kvalitou je nutné vracet spotřebiteli rozdíl v kupní ceně mezi původně zakoupeným zájezdem (s vyšší kvalitou) a zájezdem náhradním (s nižší kvalitou).

Ohledně nečinnosti cestovní kanceláře je možno uvést, že dle § 6 odst. 3 lex voucher platí, že "ochranná doba končí, jestliže pořadatel nenabídl zákazníkovi náhradní zájezd do 30 dnů ode dne, kdy zákazník požádal pořadatele o nabídku náhradního zájezdu." To znamená, že požádal-li spotřebitel o nabídku náhradního zájezdu a ta mu nebyla do 30 dnů poskytnuta, skončila spolu s 30. dnem této lhůty ochranná doba. V tomto případě má spotřebitel nárok na vrácení peněžních prostředků, nikoliv "pouze" na vystavení voucheru a nabídnutí náhradního zájezdu.

Máme za to, že po uplynutí ochranné doby má pořadatel v souladu s (přiměřeným použitím) § 2536a občanského zákoníku povinnost vrátit spotřebiteli peněžní prostředky do 14 dnů od konce ochranné doby.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.10.2020 14:16, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.