Společnost


ALEXANDRIA a.s.

Počet nahlášených stížností:25
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44744Nevrácená záloha na zájezd

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 23 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.09.2020, před 4 lety

Jaroslav Drozdík

Znění stížnosti

Dobrý den, obracím se na vás proto, že cestovní kancelář Alexandria nedodržuje zákon. Podle zákona č. 185/2020 Sb. o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS-CoV-2 na odvětví cestovního ruchu - paragraf 3, odst. 3 ochranná doba končí oznámením zákazníka o odmítnutí poukazu na zájezd – v mém případě 16.5.2020. Podle paragrafu 6, odst. 5 téhož zákona musí pořadatel zájezdu vrátit zákazníkovi veškeré uhrazené platby nejpozději do 14 dnů od skončení ochranné doby. Jsem senior nad 65 let a ačkoliv CK uznala mé nároky a oznámila i nejzašší termín navrácení peněz (31.8.2020), dodnes se tak nestalo. Připadá mi, že si CK dělá z klientů legraci a snad čeká, že se klienti ani vrácení peněz nedožijí. V příloze přikládám e-mailovou korespondenci s CK.


Produkt

S CK Alexandria jsem uzavřel smlouvu o zájezdu č. 2791261. Termín zájezdu 7.6. až 21.6.2020, místo Primorsko, země Bulharsko. Zaplatil jsem zálohu 10 000 Kč a také doplatek ve výši 27165 Kč. Po zrušení zájezdu mi byl doplatek vrácen prodejcem zájezdu cestovní agenturou MKTOUR CA, Kadaň. Záloha mi dodnes vrácena nebyla, ačkoliv mi vrácení CK Alexandria uznala a slíbila. Mělo se tak stát podle zákona č. 185/2020 Sb. do 14 dnů, ale přes několikeré urgence se tak nestalo dodnes.


Požadované řešení

Okamžité vrácení zaplacené zálohy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.9.2020 21:17, před 4 lety

Zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS-CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (dále jen jako lex voucher), se použije za předpokladu, že došlo k odstoupení od smlouvy v režimu ustanovení § 2535 nebo § 2536 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník - tedy z důvodu mimořádné a nevyhnutelné okolnosti v místě pobytu či cesty, a to buď ze strany spotřebitele, nebo ze strany pořadatele zájezdu. Z obsahu stížnosti vyplývá, že zájezd byl patrně zrušen pořadatelem právě v režimu § 2536 odst. 1 písm. b) občanského zákoníku. V takovém případě je lex voucher použitelný.

Dle tohoto zákona platí obecné pravidlo, že pořadatel zájezdu může (při splnění všech zákonných předpokladů) vrátit spotřebiteli místo peněžních prostředků pouze voucher. Ustanovení § 3 odst. 3 lex voucher stanoví, že zvlášť zranitelné skupiny spotřebitelů mohou voucher odmítnout a požadovat po pořadateli vrácení peněžních prostředků. V souladu s ustanovením § 6 odst. 5 lex voucher platí, že pořadatel vrátí spotřebiteli veškeré uhrazené platby nejpozději do 14 dnů od skončení ochranné doby. Ochranná doba v tomto případě skončila v momentě, kdy spotřebitel oznámil pořadateli odmítnutí voucheru.

Pokud společnost doposud nesplnila svou povinnost, je možné jí zaslat doporučený dopis s výzvou k okamžité úhradě. Nebude-li tento pokus úspěšný, je možné společnosti zaslat tzv. předžalobní výzvu dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)]. Nebude-li ani tento postup úspěšný, pak se může spotřebitel obrátit na civilní soud. Jelikož se nejedná o bagatelní částku, doporučujeme možnost tohoto postupu zvážit. Pro případné zastoupení před civilním soudem je možné využít služeb advokáta. Jejich databázi najdete např. na https://www.dtest.cz/advokati.

Výše popsané způsoby jsou soukromoprávního charakteru. Z veřejnoprávních institutů je možné využít i mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2021 15:35, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.