Počet nahlášených stížností: | 69 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Bohužel jsem podlehla podomnímu prodejci Českých aukcí.cz, kteří mi přidělili jako dodavatele energií Lidovou energii s.r.o., u které jsem od 5.2. 2018. Pár měsíců poté mi neúměrně zvedli zálohu na elektřinu, téměř o 50%.
Dne 4.března 2020 jsem jim odeslala žádost o dodání vyúčtování el. energie a plynu (dočetla jsem se, že na to máme ze zákona nárok) a paní Dana Kubová mi odpověděla, že můj požadavek předává fakturačnímu oddělení. Dopis od ní mi přišel přes Media Post dne 16.3. 2020. Do dnešního dne se už neozvali.
Psala jsem tuto stížnost na ERÚ a ti mi odpověděli, že Lidová energie s.r.o. s nimi také nekomunikuje. Pokusila jsem se totéž napsat na ČOI, ti mě odkázali zpět na ERÚ.
Ráda bych od takových společností odešla, ale jejich smlouvy jsou tak zapeklité, že se v tom ani odborník nevyzná. Tak mám pocit, že jejich jediným cílem je donutit zákazníka podat výpověd a zaplatit jim velmi vysoké smluvní pokuty, na což jako důchodce nemám. Cítím se jako v bludném kruhu a ve státě, kde neplatí právo a pořádek.
České aukce.cz a Lidová energie s.r.o. - dodávka el. energie a pynu.
Za neplnění si svých povinností vůči klentovi odstoupení od smlouvy a dodat vyúčtování el. energie a plynu za celé období od vzniku smlouvy.
|
Tweet |
Vyúčtování spotřeby plynu a elektřiny se obvykle provádí jednou ročně, není-li dohodnuté jiné vyúčtovací období, jak vyplývá z ustanovení § 15 odst. 1 vyhlášky č. 70/2016 Sb., o vyúčtování dodávek a souvisejících služeb v energetických odvětvích. Kromě tohoto řádného vyúčtování může spotřebitel požádat v průběhu vyúčtovacího období i o mimořádné vyúčtování, které však bývá zpoplatněno.
Pokud spotřebitelce nebylo dodáno vyúčtování, měla by spotřebitelka uplatnit reklamaci. Společnost je povinna vyřídit reklamaci a písemně informovat spotřebitelku o jejím vyřízení do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebitelce náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč.
Stanovení výše záloh u dodavatelů energií má svoje pravidla, které by měla být ze strany dodavatele dodržována. V ustanovení § 11a odst. 9 zákona č. 458/2000 Sb., o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů (energetický zákon), je stanoveno: "Uplatňuje-li držitel licence na obchod s elektřinou, obchod s plynem, výrobu elektřiny, výrobu plynu nebo dodavatel tepelné energie zálohové platby na dodávku elektřiny, plynu nebo tepelné energie, stanoví zálohové platby nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby elektřiny, plynu nebo tepelné energie v následujícím zúčtovacím období."
Z výše uvedeného vyplývá, že má dodavatel povinnost brát v potaz důvodně předpokládanou spotřebu energie, která zpravidla vychází ze spotřeby za předchozí srovnatelné období.
Smlouvu sjednanou na dobu neurčitou lze ze zákona vypovědět kdykoliv s tříměsíční výpovědní dobou. V případě, že je ve smlouvě uvedena delší výpovědní doba, zkracuje se automaticky na tři měsíce. Naopak pokud smlouva obsahuje kratší výpovědní dobu, platí tato kratší. Smlouvu uzavřenou na dobu určitou lze vypovědět před uplynutím sjednané doby zpravidla se závazkem zaplacení smluvní pokuty.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitelka obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.