Společnost


Čedok a.s.

Počet nahlášených stížností:169
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:16
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#44752vaucher CK za neuskutečněný zájezd

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 5 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
02.09.2020, před 4 lety

Jan Sadílek

Znění stížnosti

Měl jsem objednaný zájezd na Curacao od 9.9. do 16.9.2020.
Cestovka daný zájezd zrušila a ihned mě odeslal vaucher na 35499 kč,
S tím jsem nesouhlasil a odeslal jsem e-meil i přes datovou schránku 17.8.2020, že požaduji peníze a že vaucher nechci. Peníze jsem zatím neobdržel. Přes datovou schránku jsem zatím žádnou odpověď neobdržel. Pouze ozámení přes e-mail 19.8.2020 od. p. Bašinová Mariana z provizního oddělení , že e-mail předala do oddělení administrativy.
Od té doby, žádná reakce nebyla.

Moc děkuji za pomoc.

Hezký den

Jan Sadílek


Produkt

ČÍSLO SMLOUVY: 2728392


Požadované řešení

vrácení celé uhrazené částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.9.2020 12:22, před 4 lety

Pokud byl zájezd zrušen v režimu § 2536 odst. 1 písm. b) nebo § 2535 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, tzn. že došlo k odstoupení od smlouvy o zájezdu ze strany pořadatele nebo spotřebitele z důvodu mimořádné a nevyhnutelné okolnosti, použije se na zájezd s termínem konání od 20. února do 31. srpna 2020 zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (dále jen "lex voucher"). Tento zákon umožňuje, aby cestovní kancelář nevrátila spotřebiteli peněžní plnění, ale poskytla mu voucher, který musí splňovat speciální, zákonem upravené parametry.

Na zájezd s termínem konání od 9. září 2020 do 16. září 2020 se ovšem lex voucher nepoužije. Spotřebiteli tak není možné bez jeho souhlasu vnutit voucher namísto peněžních prostředků.

Zároveň platí, že pokud pořadatel zrušil zájezd (došlo tedy patrně k odstoupení v režimu dle § 2536 odst. 1 písm. b) občanského zákoníku), má pořadatel v souladu s § 2536a občanského zákoníku povinnost vrátit veškeré platby uhrazené spotřebitelem (nebo ve prospěch spotřebitele) nejpozději do čtrnácti dnů po ukončení závazku ze smlouvy.

Pokud již uplynula 14 denní lhůta pro vrácení peněžních prostředků a spotřebitel kontaktoval společnost dokonce prostřednictvím datové schránky, doporučujeme v případě další nečinnosti zaslat společnosti tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)]. Nebude-li ani tento postup úspěšný, pak se může spotřebitel obrátit na civilní soud. Jelikož se nejedná o bagatelní částku, doporučujeme možnost tohoto postupu zvážit. Pro případné zastoupení před civilním soudem je možné využít služeb advokáta. Jejich databázi najdete např. na https://www.dtest.cz/advokati.

Dva výše popsané způsoby jsou soukromoprávního charakteru. Z veřejnoprávních institutů je možné využít i mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.10.2020 13:31, před 4 lety

Spotřebitel nás prostřednictvím stížnosti ID 45325 informoval o tom, že mu byly peněžní prostředky navráceny. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.