Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dle Lex Voucher jsem požádala o vrácení peněz za uhrazený a zrušený zájezd, patřím do ohrožené skupiny (senior). Žádost jsem poslala 22.7.2020, dosud jsem peníze zpět nedostala.
Zájezd na Island, uhrazen plně.
Vrácení peněz
|
Tweet |
Byl-li zájezd byl zrušen v režimu ustanovení § 2536 odst. 1 písm. b) nebo v režimu ustanovení § 2535 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, tedy pořadatelem nebo spotřebitelem z důvodu mimořádné a nepředvídatelné okolnosti nastalé v místě pobytu či cesty.
V takovém případě platí, že spotřebitel má v souladu s ustanovením § 2536a občanského zákoníku právo při odstoupení od smlouvy požadovat po pořadateli zájezdu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů po ukončení závazku ze smlouvy, veškeré uhrazené platby za zájezd, v případech stanovených tímto zákonem pak snížené o odstupné za předčasné ukončení závazku ze smlouvy.
Byl-li zájezd zrušen z důvodu mimořádné a nepředvídatelné okolnosti, cestovní kancelář není oprávněna účtovat si storno poplatky (odstupné) či jiné poplatky. To plyne z ustanovení § 2536 odst. 2 občanského zákoníku, podle kterého platí, že pořadatel v případě, kdy odstoupí od smlouvy z důvodu mimořádné a nepředvídatelné okolnosti, vrátí zákazníkovi veškeré uhrazené platby za zájezd, a to v plné výši. Obdobné pravidlo platí na základě ustanovení § 2535 občanského zákoníku i pro případ, kdy od smlouvy o zájezdu odstoupí z důvodu mimořádné a nepředvídatelné okolnosti spotřebitel.
Má-li spotřebitel nárok na vyplacení určité peněžní částky ze strany společnosti, která tak však neučinila v zákonem předpokládané lhůtě, má spotřebitel možnost zaslat společnosti tzv. předžalobní výzvu dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.