Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
u agentury Invia jsem 28.2.2020 objednal zájezd na Zakynthos v termínu 29.6.2020 - 6.7.2020. Obratem jsem zaplatil první zálohu ve výši 28.580,- Kč. Z důvodu coronavirové krize jsme po telefonické konzultaci domluvili na nehrazení druhé zálohy a na email s dotazem na řešení situace ze dne 4.6.2020 dorazila obecná automatická odpověď, která nic neřešila. Telefonická podpora v období 6-8.2020 také nic nevyřešila, na emailový dotaz ze dne 1.9.2020 byl zaslán voucher neodpovídající LexVoucher. s daným voucherem nesouhlasím, agentura tvrdí, že jiné řešení nemá.
díky za případnou pomoc
Jaromír Nop
Tusarova 1263/7, Praha 7
email: nop@3v.cz
telefon: +420 603 466 789
zájezd zakynthos, objednávka č. 7029793
- vrácení plateb v plné výši
- vygenerování voucheru dle LexVoucher
|
Tweet |
Ačkoliv není v obsahu stížnosti vše explicitně uvedeno, vycházíme při řešení stížnosti z toho, že:
- spotřebitel po domluvě s cestovní kanceláří uhradil pouze polovinu kupní ceny
- zájezd byl zrušen pořadatelem zájezdu z důvodu mimořádné a nevyhnutelné okolnosti a
- spotřebiteli byl v návaznosti na to doručen voucher neodpovídající zákonným požadavkům.
Pokud byl zájezd zrušen v režimu § 2536 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, tzn. že došlo k odstoupení od smlouvy o zájezdu ze strany pořadatele z důvodu mimořádné a nevyhnutelné okolnosti, použije se na zájezd s uvedeným termínem konání zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu ("lex voucher").
Dle § 4 výše citovaného zákona platí, že rozhodne-li se pořadatel využít ochrannou dobu, oznámí to písemně zákazníkovi a vystaví mu poukaz na zájezd nejméně v hodnotě veškerých plateb uhrazených zákazníkem nebo v jeho prospěch za zájezd. Poukaz na zájezd je platný po dobu trvání ochranné doby. Ochranná doba počíná běžet dnem doručení poukazu na zájezd zákazníkovi a končí dnem 31. srpna 2021.
Ustanovení upravující délku ochranné doby je ustanovením, jehož účelem je ochrana spotřebitele. Jelikož v souladu s § 1812 odst. 2 občanský zákoník platí, že k ujednáním odchylujícím se od ustanovení zákona stanovených k ochraně spotřebitele se nepřihlíží, není možné ochrannou dobu zkrátit vzájemným ujednáním (mezi spotřebitelem a pořadatelem), a tím spíše nelze ochrannou dobu zkrátit libovolným jednostranným jednáním ze strany pořadatele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.