Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 20.8.2020 si má dcera po předešlé objednávce vyzvedla a zaplatila
notebook v CZC.CZ v Ostravě Mariánských Horách. Po příjezdu domů
jsme notebook vybalili a nastartovali. Po aktivaci softwaru Windows
jsme si všimli výrobní vady - rámeček pravé strany displeje nedoléhal
úplně k obrazovce. S notebookem jsme tedy už nic víc nedělali a na
druhý den, tj. 21.8.2020, jsme zašli zpátky na prodejnu, kde jsme jej
předešlý den vyzvedli, abychom uplatnili reklamaci na tuto vadu. Našim
prvotním záměrem bylo požádání o výměnu za nový kus, zaměstnanci
prodejny nás ale upozornili, že takové řešení není možné. Jelikož jsme
zařízení (či peníze) potřebovali co nejdříve, rozhodli jsme se pro
odstoupení od smlouvy. Notebook v původní krabici a s náležitým
příslušenstvím jsme předali zaměstnancům prodejny a dotázali se jich,
zda-li je třeba uvést notebook do původního stavu, či nikoli. Bylo nám
sděleno, že této akce není zapotřebí, a byli jsme pouze požádáni o
sdělení hesla do systému Windows, aby jej mohli do původního stavu
uvést zaměstnanci servisu. 28.8.2020 přišla dceři na bankovní účet
navrácená částka za zařízení, avšak neúplná. V emailu jsme následně
zjistili, že bylo strženo 399 Kč za uvedení zboží do původního
stavu, avšak zaměstnanci prodejny nás na tuto placenou službu
předem neupozornili a ujišťovali nás, že zaktivovaný systém Windows
na zařízení není problémem. Následující den jsem kvůli nastalé situaci
volal na zákaznickou linku CZC.CZ a dozvěděl se, že tento problém mám
řešit reakcí na obdržený email. S dceru jsme tedy celou situaci popsali a
požadovali navrácení zbývající částky. Dne 1.9.2020 jsme obdrželi
odpověď s tím, že bude vznesen dotaz na reklamační oddělení. Dnes,
tj.2.9.2020, jsme dostali již konečnou odpověď na náš problém. Dle
reklamačního oddělení byl prý notebook zcela v pořádku (přičemž i
zaměstnanci prodejny si všimli vady, a dokonce je vada popsaná v
záznamu o převzetí zboží vráceného ve 14 denní lhůtě) a pouze bylo
třeba uvést zařízení do onoho původního stavu, zde si ale prodejce dle mě strhl častku 399 kč. Chtěl bych se tedy ujistit, zda-li má prodejce vážně
uvedené právo strhnout zákazníkovi peníze, bez jeho předešlého souhlasu/ zda je oprávněn
účtovat si peníze za služby, na jejichž cenu nebyl zákazník předem (možná i záměrně) upozorněn. Děkuji Vám za odpověď a přeji krásný den, Urban Karel.
NB HP ProBook 455 G7 15,6"FHD
doplacení strhnuté častky.
|
Tweet |
Bylo-li zaměstnancem společnosti při navracení zboží spotřebiteli přislíbeno, že uvedení do původního stavu je bezplatné, je toto jednání pro společnost zavazující dle § 430 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Zároveň platí, že v souladu se zásadou soukromého práva "pacta sunt servanda", která je obsažena i v § 3 odst. 2 písm. d) občanského zákoníku, daný slib zavazuje a smlouvy mají být plněny.
Nebyl-li tedy spotřebitel jasně a srozumitelně poučen o právech a povinnostech, které se pojí s odstoupením od smlouvy, a naopak mu byl zaměstnancem společnosti garantován určitý (bezplatný) způsob vyřízení jeho záležitosti, nemá dle našeho názoru společnost následně možnost vymáhat poplatek spojený s uvedením věci do původního stavu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.