Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den jmenuji se Kalocova Adela Podepsala jsem papir ohledne Aukce na levnu elektrinu v roce 2017 presny den si nepamatuji bylo mi receno ze je to na levnou elektrinu.Byly u me doma a to co jsem napsala to mi rekli Ptala jsem se na to ze nechci prechazet na jineho dodavatele bylo mi receno ze to je jenom na levnou energii ted jsem po 3 letech dostala dopis s informaci ze me prevadeji na jinou spolecnost a ze budu mit levnejsi energii na spolecnost Yello nechci prechazet k Yello chci zustat u stavajiciho dodavatele Bohemia Energy proto pisi.dekuji za pochopeni s pozdravem Kalocova Adela
Yello Energie
ZRUSENI a Odstoupeni z Aukce na levnejsi energii.a Zustat u Stavajiciho dodavatele Bohemia Energy
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc. Doporučujeme kontaktovat přímo společnost, a to nejlépe ve formě doporučeného dopisu. Z obsahu stížnosti také vyplývá, že spotřebitel byl při uzavírání smlouvy patrně uveden v omyl. Při prokázání této skutečnosti by mohl spotřebitel namítat neplatnost smluvního ujednání dle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Pro úplnost dodáváme, že dle § 11a odst. 3 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, platí, že uzavře-li spotřebitel (v řešené věci za spotřebitele zmocněnec) smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu (tj. smlouvu s dodavatelem), má spotřebitel ze zákona možnost ji vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek. Zákon garantuje spotřebiteli možnost zrušit smlouvu bez jakékoliv sankce.
Toto právo smlouvu bez sankce vypovědět je podmíněno tím, že smlouva byla uzavřena distančním způsobem či mimo obchodní prostory dodavatele. Byla-li smlouva uzavřena zprostředkovatelem (v řešené věci společnost České národní aukce energií s.r.o.), tak z formálního pohledu sice smlouva mimo obchodní prostory uzavřena nebyla, nicméně z materiálního pohledu smlouva mimo obchodní prostory uzavřena byla.
Formální pohled by byl obcházením ochrany spotřebitele ve vztahu k dodavateli energie, a tudíž podle našeho názoru, s ohledem na účel a smysl zákona i s ohledem na zásadu ochrany slabší smluvní strany, není správný. Přednost by měl podle našeho názoru dostat pohled materiální, podle kterého lze dojít k závěru, že smlouva byla uzavřena mimo obchodní prostory.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.