Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#44779be2 S.a.r.l. (alias Academic Singles) - Snaha o vypovězení a zrušení prémiového členství

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 12 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.09.2020, před 4 lety

Lukáš Balák

Znění stížnosti

Dobrý den,
společnost be2 S.a.rl. mě okradla o 6741 Kč.
2247 Kč, poslední částka, která mi byla stržena na konci srpna, tuto částku jsem vyreklamoval a má banka ji v tuto chvíli drží.

Moje snaha o vypovězení byla velká, ale neúspěšná. Společnost se mnou nekomunikuje, psal jsem jim několikrát e-mail na 5 dostupných adres. Vždy mi přišla akorát automatická odpověď. Paní Hájková a pan Bell jsou pro mě fiktivní osoby. Nemluví se mnou skutečný člověk, ale jen někdo kdo přeposílá automatické odpovědi. To co po mně požadují beru jako zastrašování. Vyhrožují mi vymáháním, posílají mi platební upomínku.
Již několikrát jsem jim poslal výpověď na jejich e-mailovou adresu, avšak bez odpovědi.

Spotřebitel (já), Lukáš Balák jsem nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž jsem byl uveden v omyl, a proto namítám neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel (já), Lukáš Balák jsem neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
Psal jsem paní Hájkové dlouhý e-mail, čekám na odpověď, které se ale asi nedočkám:

Dobrý den paní Hájková (robote, zdravím také automatickou odpověď),

rozhodně neuznávám svůj dluh vůči Vaší firmě, neboť smlouva je neplatná. Byla účelově sestavena s úmyslem uvést kupujícího v omyl. (Plus 1,5xA4)
Bohužel se sem nevejde celý můj e-mail, mohu ho ale přeposlat.

Vypíchnu jen něco:
Opakovaně Vám sděluji, že neuznávám dluh vůči Vaší podvodné společnosti z titulu neplatnosti smlouvy od samého začátku. Opakuji, že prodávající je povinen uvádět jasně a zřetelně veškeré informace o objednané službě a nesmí to skrývat v obchodních podmínkách. Informace při samotném objednávání služby jsou záměrně podány tak, aby uvedly zákazníka v omyl: neprůhledný, matoucí způsob uvedení informací a jejich účelové roztříštění na různá místa, neúměrná velikost a barva písma atd. Informace jsou podány přímo při platebním procesu a jsou podány tak, že si jich objednatel nejenže nevšimne, ale ani nemá šanci si z nich vyvodit, že mu budou strženy peníze bez jeho vědomí. Společnost se tímto dopouští klamavého jednání a porušuje tak hned několik paragrafů zákona o ochraně spotřebitele (§ 3, 4, 5, 5a) a proviňuje se ve smyslu § 24/1a. Neúměrně přemrštěnou cenou neodpovídající tržním podmínkám odporuje paragrafům 38 a 580 občanského zákoníku o pravidlech stanovených dobrými mravy a kvalitou svých služeb (falešné virtuální profily atd.) porušuje také paragraf 3/1.

Pozměnili jste VOP dne 24. 06. 2020. Tímto bych Vás rád upozornil, že já spotřebitel souhlasil s VOP lednovými (Leden 2020), které mám k dispozici uložené. Použiji proto tyto staré VOP se kterými jsem souhlasil u případného soudu.

Rád bych podotkl, že Vaše firma se ke spotřebiteli (ke mně) Lukášovi Balákovi zachovala netaktně, dožaduji se doložení řádné faktury, na kterou mám jako spotřebitel nárok! Než cokoli uhradím. Pokud mi nic nedoložíte, nemáme se o čem bavit.


Požadované řešení

Požaduji okamžité ukončení smluvního vztahu se be2.cz, zrušení automatického prodlužování Prémiového členství a vymáhání jakýchkoliv dalších poplatků.

Zároveň požaduji vyřazení mých osobních údajů z databáze společnosti be2.cz a vymazání mého profilu na jejich stránkách.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.9.2020 11:48, před 4 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.

Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. To, že spotřebitel závazek z čistě preventivního důvodu (navíc i) vypoví, bez dalšího neznamená, že uznává existenci smluvního vztahu, protože tato existence (jak je uvedeno výše) zaniká již uplynutím původně sjednané doby. Výpověď je podle nás nutné vnímat toliko jako jistou "pojistku" pro případ odlišné právní interpretace daného vztahu soudem, která však není příliš pravděpodobná.

Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.

Pokud závazek zanikl uplynutím původně sjednané doby a přesto společnost spotřebiteli nevrátí peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod se zánikem závazku odpadl). V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.).

Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.9.2020 21:26, před 4 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: michal.hlavacek@be2.com

Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.10.2020 17:51, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.11.2020 11:01, před 4 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.