Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, přišel mi email od společnosti s-drazby,že mám uhradit částku 5000 Kč. Na jejich stránkách jsem se registrovala na základě registrace zdarma. Dále jsem žádné kroky nepodnikala. Žádnou nabídku od nich neobdržela až nyní příkaz k úhradě. Toto jednání se mi jeví jako podvodné. Prosím o informace jak se zachovat dále. Předem děkuji Janoušková.
Žádné služby nevyužila, registrace byla zdarma. Proto odmítám zaplatit 5000 Kč.
|
Tweet |
Spotřebitelku upozorňujeme, že níže uvedené vyjádření k její stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Pokud došlo k registraci až po 26. 2. 2020, spotřebitelka byla velmi pravděpodobně poučena o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních. Připojujeme také varování Exekutorské komory ČR: https://www.ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2683-exekutorska-komora-varuje-ceskym-internetem-se-siri-podvodne-drazby?w=. Tolik k upozornění na změněný přístup společnosti ve věci‚ způsobu informování spotřebitele o cenách‘. Na dalších řádcích již uvádíme vyjádření ke stížnosti samotné.
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Společnost má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, nebylo na něj do výše popsané změny upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí, o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté pouze v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den paní Janoušková, postupujte dle doporučení dTestu, kontaktujte ČOI a její závěry zde zveřejněte, tak ať i ostatní klienti znají názor ČOI na aktuální obchodní případy. Jak dTest zde správně uvádí, na Vaši registraci po 26.2.2020, dopadá níže uvedené, citujeme:
"Spotřebitele předně upozorňujeme, že níže uvedené vyjádření k jeho stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Pokud došlo k registraci až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen."
Ale i tak, pokud stále nevěříte tomu co Vám tvrdíme, popř. co zde tvrdí dTest, opravdu se obraťte na ČOI a její vyjádření zde prosím zveřejněte. Děkujeme Vám. JEN PRO INFO NIKDE NENÍ UVEDENO, ŽE REGISTARCE pro službu exekuční dražby JE ZDARMA.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den. Společnost s-drazby stále požaduje registrační poplatek 5000 Kč. Trvám na tom,že kdyby bylo vedle tlačítka registrovat tlačítko o poplatku, nikdy bych se neregistrovala.
Pokud je spotřebitelka přesvědčena o tom, že informace o zpoplatnění v rámci rozhraní, prostřednictvím kterého se registrovala, uvedena nebyla, nicméně společnost trvá na uhrazení poplatku, doporučujeme obrátit se na službu ADR ČOI (https://www.coi.cz/informace-o-adr), a pokud se záležitost ani tak nevyjasní, zbývá možnost řešení prostřednictvím soudního řízení.
Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz je založena na principu dobrovolnosti a pozice společnosti je jednoznačná, jsme bohužel nuceni stížnost uzavřít.