Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v 6/2019 jsme koupili (jako FO) vířivku , která se v 8/20 rozbila (přestaly fungovat trysky i bubliny - tedy je z ní bazén). Reklamova jsme, ale byla nám reklamace na základě popisu zamítnuta s odůvodněním:
"V daném případě na předmětné zboží byla převzata záruka za jakost po záruční dobu v délce 1 roku od převzetí zboží (což vyplývá ze záručního listu ). Zboží je nyní reklamováno po uplynutí záruční doby, již na něj není poskytována záruka za jakost a prodejce odpovídá pouze za vady, které zboží mělo v okamžiku přechodu nebezpečí na kupujícího. Uplatněná vada přitom není vadou, kterou by zboží mělo při předání kupujícímu (nejedná se o vadu skrytou) a ani nebyla způsobena porušením povinnosti prodávajícího. Reklamace je proto zamítnuta z toho důvodu, že vada vznikla po přechodu nebezpečí na kupujícího, tedy nejedná se o vadu spadající pod odpovědnost prodávajícího za vady, a již není kryta zárukou za jakost."
Zkoušeli jsme porozumět typům záruk podle NOZ, ale ztrácíme se v tom. CHhěli bychom si ověřit, zda takový výklad je v pořádku a výrobce měl právo reklamaci zamítnout.
Dekuji
Hana Vondráčková
Vířivka Intex 28454 Pure Spa Jet & Bubble Spa Deluxe Octagon
Uznání reklamace a uvedení vířivky do funkčního stavu
|
Tweet |
Záruční doba pro spotřebitele při koupi nového zboží je 2 roky, v případě koupě použité věci může být záruka spotřebiteli smluvně zkrácena až na 1 rok. Přípustné je tedy zkrácení záruční doby jen v případě použitého zboží.
Za předpokladu, že se v daném případě jednalo o nákup nové vířivky, pak kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Uplynulo-li však od převzetí takového zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Od společnosti jsme obdrželi informaci, že si prozatím nepřeje využít služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.