Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednal jsem 6.8. 2020 lednici Samsung RFG23UEBP deklarovanou jako zboží skladem a po vystavení faktury poukázal 100% platbu předem 8.8. 2020.
Po urgencích a žádné komunikaci ze strany dodavatele jsem na základě rady ČOI zaslal 24.8. 2020 Odstoupení od kupní smlouvy s žádostí o vrácení peněz.
1.9. 2020 jsem obdržel emailem tuto reakci, cituji:
Idealnakup.cz imap info@idealnakup.cz prostřednictvím domény mail.wp-hosting.eu
út 1. 9. 11:49 (před 3 dny)
komu: mně
Dobrý den,
Je nám to velice líto, ale k dnešnímu dni oznamujeme, že náš internetový obchod Idealnakup.cz se dostal do finanční tísně, a prozatím omezuje svůj provoz.
Budeme se snažit dát veškeré finanční záležitosti do pořádku a v co nejkratší době Vám Vaší platbu vrátit zpět na Váš účet, ať už najednou či ve formě splátek.
Našemu závazku se tímto nevyhýbáme a snažíme se jej nadále řešit.
O jakékoliv změně či zaslané platbě, Vás budeme vždy informovat.
Ještě jednou se velice omlouváme za nepříjemnost která právě vznikla.
S pozdravem Idealnakup.cz
Jaký je prosím další doporučený postup?
Děkuji
Milan Horna
Amerciká lednice Samsung RFG23UEBP
Vrácení 100% kupní ceny z důvodu nedodání zboží / mimosoudní vyrovnání
|
Tweet |
Má-li spotřebitel nárok na vyplacení určité peněžní částky ze strany společnosti, která tak však neučinila ve sjednaném termínu (a nebyl-li tento termín sjednán, tak zásadně ihned po vyzvání spotřebitele), má spotřebitel možnost zaslat společnosti tzv. předžalobní výzvu dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.