Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
zhruba před třemi týdny jsem byla na pobočce v Praze 10 reklamovat zakoupené zboží, které nebylo zcela funkční. Jedná se o cestovní postýlku Petite&Mars Koot Lion Yellow.
Postýlka mi byla darována mými rodiči, jako dárek pro mou mladší dceru.
Když jsem postýlku vybalila a složila, zjistila jsem, ze na jedné straně ( kde je obrázek lva) nešla zaklapnout tak, jak by měla. Tudíž postylka nebyla stabilní a konstrukce byla vrtkavá. Nemohla jsem tam dát ani dceru, aby si postýlku vyzkoušela, protože jsem se bála, ze by ji to mohlo zranit a přivodit úraz! Tudíž byla postylka pouze složená! A dnes mi přišla odpověď, ze moje reklamace byla zamítnuta, ze se žádná závada neprojevila? Když jsme to tri dospělí zkoušeli zacvaknout tak, jak by se to mělo a nešlo to! A ze si mám zboží znovu vyzvednout, dokázat nějak závadu, když je evidentní a pak celý proces reklamace absolvovat znovu.
Myslím si ale, ze to udělali schválně, protože druhou reklamaci by už neuznali anebo by mohli i zaměnit zboží záměrně. Jen aby nemuseli vracet žádné peníze! Jsem vytočená z jejich jednání.
Poprosím Vás tedy o nějaký názor na tuto vzniklou situaci?
Děkuji Vám. VB
Cestovní postylka PETITE & MARS Koot, Yellow Lion 1198174002
Požaduji vracení peněz
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitelka reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, že došlo k nevhodnému užívání, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebitelce důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitelka ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitelky, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Věc k posouzení lze znalci předat osobně, případně využít služeb některého přepravce, záleží na domluvě s daným znalcem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.