Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
obracím se na Vás se svou žádostí o pomoc při řešení neuznané reklamace.
Dne 22.9.2014 jsem na pobočce Electro Worldu OC Olympia v Brně (zde i zakoupeno) reklamoval externí hard disk Verbatim HDV32TBBLK 2TB z důvodu nefunkčnosti (HDD se nenačetl a vydával divné zvuky). Reklamační technik zboží zkontroloval a převzal do reklamačního řízení (číslo reklamace: 0200 1028025).
Dne 29.9.2014 jsem byl obeznámen se zamítnutím reklamace z důvodu porušení záruční plomby. Toto bylo stanovisko Electro Worldu. Když jsem žádal důkaz porušení této záruční plomby, bylo mi sděleno, že žádný takový důkaz není, resp. takovým důkazem nedisponují. Rozhodl jsem se tedy zavolat do záručního servisu a zjistit důvod zamítnutí mé reklamace sám. Zde mi bylo sděleno, že by se na těle HDD měla nacházet nálepka, která když se poruší, tak zaniká nárok na reklamaci. Nálepku jsem našel (byla viditelná a na exponovaném místě) na spodní straně a opravdu byla poškozená. Nicméně při přebírání výrobku byla "plomba" - nálepka v pořádku, neboť v reklamačním protokolu není o porušené "plombě" žádná zmínka, doslova reklamační technik uvádí: "POUZIVANE, OHMATANE, SKRABANCE".
Rozporoval jsem tedy nález servisního technika s reklamačním oddělením a poté i s vedoucím prodejny. Vedoucí prodejny mě však "zvesela" odkázal na občanský soud. Chování tohoto zaměstnance je pro mne zarážející a dokonale mě odradilo už jen od myšlenky něco v Electro worldu znova nakoupit.
Velmi uvažuji, že doporučení vedoucího prodejny Electro world OC Olympia využiji a svých práv se budu domáhat v občanském soudním řízením. Rovněž uvažuji o podání stížnosti na průběh reklamačního řízení k rukám ČOI.
Možnost dořešit reklamaci skrz tuto službu považuji za poslední mimosoudní možnost řešení mého sporu.
Verbatim HDD 3,5" 2TB HDV32TBBLK
Výměna zboží za nové, nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen prokázat, že konkrétní výrobek u prodejce zakoupil. Prodávající či servis se často orientují dle sériového čísla, které je uvedeno na štítku. Porušení plomby nelze automaticky spojovat se zánikem záruky, takové ujednání by bylo v souladu s § 627 odst. 3 zák. č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku, neplatné. Pouhý předpoklad neodborného zásahu nepostačuje k zamítnutí reklamace. Jde o to, že společnosti obecně presumují, že jde o neoprávněný zásah, který vyvolal vadu nebo zhoršil její následky ještě před tím, než výrobek posoudí. Snaží se tím eleminovat náklady, které by jim vznikly s diagnostikou v případě, že by si vadu skutečně způsobil spotřebitel. Prodávající by tedy měl reklamaci posoudit z hlediska existence reklamované závady.
Společnost Electro World s.r.o. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Na žádost společnosti jsme stížnost znovu otevřeli, aby mohla připojit své vyjádření.
Společnost Electro World s.r.o. již nevyužila možnosti reagovat, stížnost proto opětovně uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.