Společnost


Invia.cz, a.s.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44812Vrácení peněz za zrušený zájezd

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 6 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
05.09.2020, před 4 lety

Hana Mašková

Znění stížnosti

Dne 20.12.2019 jsem uzavřel se spol. INVIA cz,a.s.smlouvu o zájezdu do Švýcarska pro 2 osoby v celkové ceně 42 362 Kč. Od této smlouvy jsem odstoupil dne 15.4. 2020 s tím, že mi budou strženy stornopoplatky ve výši 5922 Kč. Jelikož i přes moji dlouhodobou písemnou i telefonickou snahu nebyla splněna zákonná povinnost vrácení peněz ze strany prodejce, zaslal jsem dne 27.7. 2020 společnosti předžalobní výzvu se 14 denní lhůtou. Po přijetí této výzvy mne kontaktovala pověřená osoba z Invie s tím, že mě do 14 dní společnost sama bude kontaktovat a peníze mi budou v celé výši zaslány. Peníze mi byly zaslány později, bohužel však pouze část. Dne 24.8. jsem proto zaslal opět písemnou výzvu k úhradě, poté mi byla zaslána opět pouze část. Stále zbývá k úhradě 9762 Kč. Společnost dlouhodobě nekomunikuje, prosím proto o radu, jak dále postupovat, abych získal zbytek částky.


Produkt

Zájezd do Švýcarska pro 2 osoby, rez. číslo 5753459


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.9.2020 10:59, před 4 lety

Ustanovení § 2536a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zakotvuje povinnost pořadatele vrátit při odstoupení od smlouvy (nerozhodné je, zda od smlouvy odstoupil sám pořadatel nebo spotřebitel) spotřebiteli peněžní prostředky do 14 dnů od odstoupení od smlouvy o zájezdu.

Byla-li doba vymezená pro navrácení peněžních prostředků překročena, jedná se tzv. bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 občanského zákoníku. Ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, má povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.

Prodávajícího je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.10.2020 16:20, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.