Počet nahlášených stížností: | 21 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Chtěl jsem s pomocí Uberu XL převézt rozložený stůl. Objednal jsem si ho, a ihned mu napsal zprávu přes aplikaci, zda souhlasí s převezením stolu či židle. Řidič nic neodpověděl a přijížděl, proto jsem předpokládal, že souhlasí. Na místě řidič odmítl odvézt cokoliv z nákladu, s odůvodněním, že na sedačkách se sedí a nechce si je nechat poškrábat dřevotřískovými deskami. Dále uvedl, že jsem mu měl říct hned, že chci převézt nábytek, a že si tu zprávu přečetl až 1.5 km ode mně, ale jel za mnou cca 8 km. Se slovy, ať tu jízdu zruším, odjel do sousední ulice, tam dle aplikace čekal 7 minut a jízda byla zrušena z důvodu, že jsem se nedostavil na místo nástupu.
Byl mi naúčován storno poplatek 110 Kč. Snažil jsem se kontaktovat Uber, vysvětlit situaci a požádat o vrácení peněz. Nepodařilo se mi nají kontakt, s kým bych mohl za Uber jednat. V aplikaci se mi podařilo pouze zažádat o vrácení formou kreditu na příští jízdu, s tím ale nesouhlasím, žádnou další jízdu neplánuji. Požaduji vrácení peněz.
Uber XL
vrátit peníze, ne kredit
|
Tweet |
Na webových stránkách společnosti je uvedeno: "Cestujícím, kteří do 2 minut od řidičova příjezdu nedorazí na místo vyzvednutí, můžeme naúčtovat poplatek za nepřítomnost. Pokud si myslíš, že ti byl storno poplatek naúčtován neprávem, přejdi do části Jízdy a přezkoumání jízdného > Byl mi naúčtován storno poplatek. Rádi to prověříme a případně provedeme změny."
Pokud byl storno poplatek naúčtován neoprávněně, bude tedy vhodné uplatnit reklamaci přímo u společnosti. Ze zákona je možné reklamaci uplatnit přímo v provozovně podnikatele a to nejlépe bezprostředně poté, co spotřebitel zjistil, že mu byl naúčtován neoprávněně poplatek. Podnikatel je povinen vystavit spotřebiteli potvrzení o uplatnění reklamace.
Bude-li/byl-li nárok vznesený v reklamačním řízení řešen odstoupením od smlouvy a následným vrácením kupní ceny, má spotřebitel právo na vrácení kupní ceny v takové formě, v jaké původně plnil.
Nebude-li možné vyřešit spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.