Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 2.6. 2020 jsem si zaplatila měsíční prémiové členství na stránce www.academic-singles.cz. Nikde na stránce nebylo uvedeno, že se časově omezené členství automaticky prodlužuje ani za jakou cenu. Automatické prodloužení členství je uvedeno pouze v obchodních podmínkách. Pokud bych o takto významné okolnosti byla řádně informována nikdy bych se na dané stránce neregistrovala. To stejné se týká i ceny za automaticky prodloužené členství, která není nikde uvedena.
Měsíční prémiové členství
Jelikož považuji ujednání v obchodních podmínkách za překvapivé a tudíž néčinné ve smyslu paragragu 1753 občanského zákoníku, žádám o vráceníčástky ve výši 2262 Kc kterou společnost stáhla z mé platební karty
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. To, že spotřebitel závazek z čistě preventivního důvodu (navíc i) vypoví, bez dalšího neznamená, že uznává existenci smluvního vztahu, protože tato existence (jak je uvedeno výše) zaniká již uplynutím původně sjednané doby. Výpověď je podle nás nutné vnímat toliko jako jistou "pojistku" pro případ odlišné právní interpretace daného vztahu soudem, která však není příliš pravděpodobná.
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Pokud závazek zanikl uplynutím původně sjednané doby a přesto společnost spotřebiteli nevrátí peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod se zánikem závazku odpadl). V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.).
Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: michal.hlavacek@be2.com
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Dekuji za vyjadreni. Vypoved jako "preventivni opatreni" jsem spolecnosti zaslala na adresu uvedenou v obchodnich podminkach. Spolecnost vsak obchodni podminky zmenila, aniz by mi tuto zmenu oznamila, jak je jeji povinnosti. V obchodnich podminkach doslo ke zmene kontaktni emailove adresy, tudiz zprava se mi vratila jako nedorucotelna. S ohledem na pravni podstatu veci toto nepovazuji za podstatne. Sve stanovisko jsem spolecnosti zaslala, vec jsem konzultovala s advokatem, ktery mne v mem nazoru a stanovisku podporil a ujistil, ze ceska justice, respektujic judikaturu Nejvyssiho soudu v podobnych kauzach chrani spotrebitele. Tudiz v pripade, ze spolecnost moji zadost neakceptuje budu vec resit soudni cestou. Soucasne zadam o vyjadreni ve veci zde do komentare.
Pokud společnost takovým způsobem zkomplikovala podání výpovědi, potom nelze vůči spotřebitelce namítat, že nezaslala výpověď. Stížnost přeřazujeme na společnost a žádáme ji o reakci na sdělení spotřebitelky.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.