Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
žádám o pomoc s podvodným jednáním obchodu Šicí centrum Radovský. Dne 3.4.2020 jsem v tomto obchodě uskutečnila objednávku v hodnotě 1650 Kč, která byla ihned po objednání zaplacena. Na email mi následně poté přišlo číslo s rekapitulací objednávky. Dne 19.4.2020 mi přišlo upozornění, že z důvodu výjimečné situace bude objednávka vyřízena se zpožděním. Vzhledem k tomu, že se jednalo o jedno z nejhorších období způsobené nemocí covid19 jsem situaci chápala a trpělivě čekala na dodání. Po několika týdnech jsem ovšem začala pochybovat, zda vůbec na mé objednávce někdo pracuje, takže jsem dne 23.5.2020 napsala email s prosbou o stornování objednávky a vrácení uhrazené částky na bankovní účet. Na email nikdo neodpověděl, takže jsem dne 14.6.2020 napsala další zprávu s tím, že opětovně žádám o vrácení zboží. Bohužel ani na tento email nikdo nereagoval, takže jsem přesně o měsíc později (tj. 14.7.2020) napsala další email, že žádám po třetí a naposled o vrácení částky za nedodanou objednávku, jinak budu podávat trestní oznámení. Na tento email mi konečně bylo odpovězeno, že nechají prověřit. Ještě týž den jsem obdržela email se stornem objednávky, kde se uvádí, že v případě online platby budou peníze vráceny na účet. Když jsem částku ani po měsíci neobdržela, napsala jsem další email, s dotazem, kdy mi budou peníze vráceny. Obchod samozřejmě nereaguje, takže Vás prosím o pomoc, protože já sama už opravdu nevím, co víc pro vrácení peněz udělat. Dokáži pochopit, že mají enormní nárůst objednávek, ovšem vyřizovat objednávku víc jak 5 měsíců a zdržovat u sebe peníze s myšlenkou, že jim to projde mi přijde víc, než sprosté.
Předem děkuji za odpověď
s pozdravem
Lucie Kelich
Produkt Cena 25xknoflík meruňka perleť vel.28, 2 dírky [Kat.číslo: 102, Dostupnost: skladem] 100 Kč 2xlátka 160cm šíře/100%bavlna kotvy [Kat.číslo: 18622, Dostupnost: skladem] 240 Kč 1xlátka 140cm šíře/100%bavlna puntík, 120g/m2 [Kat.číslo: 6195, Dostupnost: skladem] 120 Kč 1xlátka 140cm šíře/100%bavlna puntík, 120g/m2 [Kat.číslo: 19687, Dostupnost: skladem] 129 Kč 1xlátka srdce 100%bavlna,šíře 140cm,120g/m2 [Kat.číslo: 18572, Dostupnost: skladem] 120 Kč 1xplátno nažehlovací 100%bavlna,190gm/90cm [Kat.číslo: 5785, Dostupnost: skladem] 189 Kč 1xnit 100% PES-40/2-5000Yds-pro overlocky barva bílá [Kat.číslo: 17356, Dostupnost: skladem] 66 Kč 1xnit 100% PES-40/2-5000Yds-pro overlocky barva černá [Kat.číslo: 17357, Dostupnost: skladem] 69 Kč 1xsada nití Talia 36barev x 200m [Kat.číslo: 20247, Dostupnost: 6-10dnů] 450 Kč 1xnit Amann - Astra 120/1000m 100%PES [Kat.číslo: 15630, Dostupnost: skladem] 45 Kč 1xkřída krejčovská bílá-modrá-růžová [Kat.číslo: 4424, Dostupnost: skladem] 8 Kč 1xstehovka přírodní 1000m 25x2 [Kat.číslo: 1544, Dostupnost: skladem] 29 Kč Doprava přepravní službou - Česká pošta - Balík Do ruky, Platba On-line 100 Kč Cena celkem 1 665 Kč
Požaduji vrácení uhrazené částky, tj. 1650 Kč.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. Spotřebitel by měl co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.