Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dne 12.8.2020 jsem zakoupila osobní vůz Škoda Fabia. V kupní smlouvě se prodávající zavázal bez zbytečného odkladu po uzavření kupní smlouvy zaslat kupujícímu tzv. malý a velký TP. K dnešnímu dni tj. 7.9.2020 mi stále potřebné doklady nebyly dodány. Několikrát jsem prodávající stranu telefonicky kontaktovala a vždy mi byla přislíbena náprava. Údajně měli problém s původní registraci vozu. O žádném takovém problému jsem já dopředu nebyla informována.Jednání prodávajícího mi způsobuje nemalé problémy. Výjezd do ciziny, který jsem potřebovala uskutečnit, jsem musela řešit náhradním vozidlem. Jediným dokladem o koupi vozu je zatím kupní smlouva v českém jazyce a pouze se smlouvou mi nedoporučil výjezd do ciziny ani prodávající.
To mi ovšem způsobilo další náklady.
Osobně byla dnes společnosti AAA Auto v Ostravě ul. Místecká 3220 dodána žádost a poskytnutí přiměřené slevy z kupní ceny.
Prodávající požaduje po kupujícím pokutu 20% z kupní ceny vozu pokud ten nedodrží desetidenní lhůtu podání žádosti o zápis změny vlastníka vozu. Tuto dvacetiprocentní slevu z ceny vozu požaduji nyní já, pro jejich prodlení s odesláním TP. Několikrát jsem si již rezervovala a následně rušila termín na evidenční kontrolu i na odboru dopravy.
|
Tweet |
Jednou z povinností prodávajícího v rámci uzavírání kupní smlouvy je dle ustanovení § 2087 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, předání dokladů, které se k věci vztahují. Obzvláště pak doklady potřebné k převzetí a užívání věci, což jednoznačně platí právě pro doklady k automobilu, k tomu srov. rozhodnutí Nejvyššího soudu, sp. zn. 25 Cdo 1999/2005. Ustanovení § 2094 odst. 1 dále stanoví že má-li k předání dojít při zaplacení kupní ceny, předá prodávající doklady v místě placení.
Jestliže tak prodávající doklady nedodal, je na místě jej vyzvat, aby tak učinil. Prodávající zároveň odpovídá za případnou škodu, která by takovým jeho jednáním vznikla. V řešené věci by se dalo uvažovat o tom, že náklady spojené s nutností opatřit si náhradní vozidlo by v určité, přiměřené výši mohly být považovány za škodu, kterou spotřebitelka utrpěla v souvislosti s tím, že AURES Holdings a.s. nesplnila svou povinnost dodat potřebné doklady, a jako takové by tedy mohly být spotřebitelkou po společnosti požadovány.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Klossová,
mám informaci, že se kolegové Vaší záležitostí znovu zabývali. Budou Vás kontaktovat dopisem s nabídkou. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Ano,čekám na reakci společnosti.
Vážená paní Klossová,
předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně výsledku Vaší záležitosti již spojili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Obdržela jsem skutečně slabou náhradu za potíže, které jste mi způsobili, ale už jsem neměla zájem se s Vašimi neschopnými a zároveň všeho schopnými zaměstnanci dále dohadovat. Já osobně se společnosti AAA budu vyhýbat velkým obloukem a dobrou reklamu Vám rozhodně dělat nebudu.
Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitelku a žádáme ji o uzavření případu.
Případ uzavřen.
Dobrý den,
ze strany společnosti rovněž uzavřeno.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Z obsahu posledního vyjádření spotřebitelky dovozujeme, že věc považuje za vyřešenou. Stížnost z tohoto důvodu uzavíráme.