Společnost


MERKOR s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44838Nedostatečný-žádný servis elektrokoloběžky X10

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 23 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
07.09.2020, před 4 lety

Luděk Kalousek

Znění stížnosti

Dne 1.4.podán dotaz na možnost řešení reklamace z důvodu závady na koloběžce Chopper X10,kdy po otočení rukojeti(akceleratoru plynu)se bud zablokujue zadní kolo,nebo vůbec nezabere do tahu.
BYLA SICE ODEPSÁNA ODPOVĚD,ŽE MOHU REKLAMACI UPLATNIT NA ADRESE FIRMY,ALE PO OSOBNÍ TELEFONICKÉ DOMLUVĚ MI BYLO VYSVĚTLENO,ŽE NEMÁM NIKAM NIC POSÍLAT NA JEJICH FIRMU,PROTOŽE Z DŮVODU HYGIENICKÝCH DŮVODŮ - COVID19 ŽÁDNOU ZÁSILKU NEPŘÍJMOU.Bylo mi doporučeno objednání nové rukojeti,což sem řešil předáním do jiného autorizovaného servisu,kde si tuto rukojet objednají.Což se nestalo,protože mi bylůo sdšleno,že rukojetí daná závada není.Toto trvalo cca 2 měsíce do 1/2,kdy jsem tuto koloběžku X10 odvezl na jiný autorizovaný servis,který se zabývá prodejem podobných typů koloběžek.Ani tam nedokázali závadu zjistit a doporučili mijednat s prodejcem o vrácení,nebot závada se v blokaci zadního kola stále vyskytovala(nepojízdnost).Po komunikaci s výrobcem (NZita v Čině) i prodejcem MERKOR s r o. my byli doručeny zdarama ND v podobě 1kusu nové řídící jednotky 2000W a sady rukojetí s ukazatelem rychlosti.
Zde, abych neprováděl žádné neautorizované zásahy do kterých mě stále firma MERKOR nutí,sem opět nechal tyto součásti vyměnit v servisním středisku firmy Gardentech ,Brno-Staré Černovice,ul Mírová.
Tam zjistili,že dodané součástky jsou vzájemně nekompatibilní v konektorových spojení,které bez neautorizovaných úprav nelze zapojit a nechal sem opětovně nainstalovat původní ND.Vše je doloženo fakturami,které mohu doložit.
Celou záležitost sem počátkem června oznámil jako stížnost ČOI pod čj ČOI 112512/20/2400.
Koncem srpna byla firma MERKOR s r o přístupna příjmout moji elektrokoloběžku Chopper X10 na reklamaci.
Byla zaslána včetně dodaných nekompatibilních ND tj řídící jednotky 2000W a 1 pevné rukojeti a 1 otočné rukojeti s ukazatelem rychlosti a přepínačem rychlostí(2 stupnovým),kdežto v původním je 3 rychlostní.
Samozřejmě,že mi nyní vytýkají kde co,když počátkem všech problémů je zcela chybějící servis a neochota příjmout z hygienických důvodů zásilku.

A odmítají uznat reklamaci,která je praktickým důsledkem jejich neřešení servisního zabezpečení !!!


Produkt

elektrokoloběžka Chopper X10 (žlutá) 2000W 60V 20Ah


Požadované řešení

Uznání reklamace a vrácení elektrokoloběžky koloběžky z důvodu nedostatečného servisu a podpory při reklamaci závady od 1.dubna 2020.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.9.2020 19:25, před 4 lety

1) Ohledně odmítnutí přijmout reklamované zboží uvádíme následující:
Dle § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen reklamaci přijmout, neboť práva z vady se uplatňují u prodávajícího, u něhož věc byla zakoupena. Zákon upravuje jednu výjimku, a to v případě, že je k provedení opravy určena jiná osoba, ovšem jen za předpokladu, že je tato osoba v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším.

Teprve po přijetí reklamace prodávající rozhoduje o tom, zda vzneseným nárokům v rámci reklamačního řízení vyhoví, anebo tyto nároky zamítne. Postup opačný, tj. vůbec nepřijetí výrobku do reklamačního řízení, je přestupkem dle § 24 odst. 7 písm. v) zákona o ochraně spotřebitele. Za tento přestupek může dozorový orgán uložit pokutu až do výše 3 000 000,- Kč. Dozorovým orgánem je v řešené věci Česká obchodní inspekce. Podle našeho názoru není relevantní argument odkazující na hygienické podmínky, neboť je to podnikatel, kdo má na své náklady a odpovědnost zajistit bezproblémové uplatnění reklamace i v situaci, kdy jsou zvýšené nároky na hygienu (např. podnikatel může vyhradit speciální oddělení, ve kterém by reklamované věci po určitý časový interval mohly být; a po uplynutí tohoto intervalu by s nimi mohl bezpečně nakládat a vyřídit reklamaci).

Z tohoto důvodu se domníváme, že pokud se spotřebitel pokusil reklamaci uplatnit, ale podnikatelem mu toto bylo znemožněno (byť s odkazem na zprvu vcelku relevantně vyhlížející argument), začala dnem, kdy k tomuto "pokusu" došlo, běžet 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace. Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době, jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.

2) Ohledně rozporování výsledku reklamačního řízení uvádíme následující:
Pokud se spotřebitel reklamaci uplatnit nepokusil, výrobek reklamoval až později, přičemž při vyřízení reklamace byla dodržena 30 denní lhůta, a nesouhlasí s výsledkem reklamace ("zamítnuta"), může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu shodně Krajský soud v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005 nebo Městský soud v Praze sp. zn. 11 Co 438/2001). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2021 13:44, před 4 lety

Stížnost byla na základě žádosti společnosti znovu otevřena. Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby měla možnost se ke stížnosti vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.3.2021 13:49, před 4 lety

Datum 01.04.2020 17:08 Odesílatel Luděk Kalousek: „Jaké jsou možnosti servisu-opravy v Brně? Mám závadu na Chopperu X10 koupenou u Vás v lednu 2020. Při otočení rukojeti bud vůbec nezabere, nebo zcela zablokuje zadní kolo v rozjezdu.“ Dne 1.04.2020 byl poslán email jako odpověď na otázku spotřebitele kde najde servis v Brně. V tomto emailu bulo spotřebiteli navrženo poslat koloběžku na naši adresu pro případný servis. „Obavám se že v době COVID-19 veškeré servisy koloběžek jsou zavřeny. Jediný způsob – poslat koloběžku do Filipova (PSČ 40753) adresa je na webu.“ Pan Kalousek tak neučinil a v emailu od 20.04.2020 odpověděl „řeším servis jinak“. Spotřebitel hledal servis o žádnou reklamace se nejedna. Oficiální důvod reklamace (která byla podána v Září 2020) je zablokováni bezkartáčového motor

Dne 30.06.2020 poslal pan Kalousek email: „Chystám se poslat Vám do servisu svoji koloběžku na opravu blokujícího zadního kola.“
Podle nás závada byla v řídicí jednotce nebo rukojeti, která slouží k regulace akcelerace koloběžky.
2.07.2020 pan Kalousek píše: „Závada: Po otočení rukojeti se místo rozjezdu spustí blokace zadního kola. Zkusili jsme vyměnit rukojet ,ale závada je stále stejná. Blokace zadního kola. Jako když se spustí brzda zadního kola. Vylučovací metodou je zřejmé, že rukojetí závada není !! Všechny funkce pracují normálně. Jen blokace zadního kola. I světlomet a blinkry jsou funkční. Nabízí se pouze výměna řídící jednotky. Touto závadou se již zabýváme 3 měsíc!“
Z naší strany nejde o reklamace a ni o zaslaní koloběžky na adresu provozovny do servisu. Pan Kalousek zasáhl do koloběžky sám. Náhradní díly byli dodány spotřebiteli v rámce záručního servisu. Po tom, co dostal náhradní díly ihned se obratli na třetí stranu do servisu.
Dne 18.08.2020 09:15, Luděk Kalousek napsal: „Zdravím Vás a mám špatné zprávy. Náhradní díly Vámi doručené byli vyměněny ve firmě Gardentech školeným personálem a i nadále je Chopper X10 nepojízdný !! Závada je tedy již možná pouze v pohonu zadního kola. To je nejhorší scénář. Jak budou možnosti ? Vzhledem celkové finanční náročnosti.“
20.08.2020 odpověď z naše strany: „Chápu vaše rozhořčení. Doufám, že svými činy jsme vás přesvědčili, že opravdu chceme vám pomoc a řešit tuto nepříjemnou situace. Potřebujeme písemné potvrzení o kontrole ze servisu. Podle dokladu byla provedena diagnostika. Kde je protokol? Bez písemného potvrzení a popisu zjištění ani nevíme, jestli diagnostika byla provedena, jak má byt nebo ne. Můžete koloběžku poslat na naši adresu. Po obdržení koloběžky bude zahájeno reklamační řízeni. Bude provedena kontrola koloběžky a zjištěny závady. Pokud závady byli způsobeny výrobcem, zahájíme jednaní s výrobcem na odstraněni závad včetně výměny kus za kus. Pokud bude zjištěno, že závady způsobeny nevhodným provozem nebo třetí stranou. Bude vám vystavena faktura za kontrolu, případné opravy a dopravu koloběžky. Zásilky na dobírku nepřijímáme.“
Písemné potvrzení o kontrole ze servisu jsme nedostali. Oficiálně zadost o reklamace byla poslána emailem jen v záři 2020. Před tím po domluvě se spotřebitelem byli zaslaný nove součástky na výměnu v rámci záručního servisu.
Stav koloběžky po převzati od dopravce: Datum 7.09.2020 „Dobrý den pane Kalousku, Stav koloběžky po první rychlé prohlídce ukazuje na velice drsný provoz nebo nezodpovědní servis koloběžky. 1.Koloběžka nebyla přepravována řádně nezabalená. Bez krabice a bez ochranného rámu. Dodavatel (prodejce) vždy odesílá koloběžku zabalenou do krabice s ochranným rámem ze dřeva nebo železa. 2.Koloběžka má prasklý zadní blatník, který předtím byl opraven. Prasklé zrcátko, hodně poškrábanou konstrukci koloběžky po pravé straně, co ukazuje na náraz nebo pád koloběžky.3. Koloběžka má hodně znaků koroze. Možná byla uskladněna pod deštěm, nebo se hodně provozovala během deště.4.Koloběžka má hodně náznaku opotřebení. Bohužel vaší reklamaci musíme zamítnout. Vzhledem k tomu, že posudek vyžaduje nejdřív odstranit vady které překazí zjištěni avizované zákazníkem závady bezkartáčového elektrického motoru.1.Zjistit, zda koloběžka funkční nebo ne nebylo možný kvůli závadě která se objevila při snaze nastartovat koloběžku. Objevil se staly zvukový signál, který zřejmě ukazují na špatně zapojené dráty vedení. Display stále zhasly. Video v příloze. 2.Zničené hlavice servisních šroubů. Tato závada neumožňuje přístup k řídicí jednotce a k systému nastartováni. Foto v příloze. Tuto závadu objevili jsme při snaze vizuálně zkontrolovat správnost připojeni řídicí jednotky. Nepodařilo se to. 3.Zadní blatník se dotýká pneumatiky. Je vidět, že není na svým miste.
Podle zákazníka (email od Sent: Wednesday, September 02, 2020 11:50 PM) koloběžka byla několik krát v servisním středisku které zákazník nasel sám. Pokud tento stav zboží nastal po návratu koloběžky ze servisu. Mel by zákazník nejdříve reklamovat služby v servisní opravně.“ Po převzati koloběžky byli zjištěny závady, které nebyli ukázány panem Kalouskem v doprovodným formuláře na reklamace. Závady, které jsme zjistili na koloběžce neumožňují kontrolu blokace zadního kola. Tyto závady nejsou popsané v reklamačním formuláře. Hlavně „2.Zničené hlavice servisních šroubů“ ukazuje na neodborné a drsní zásahy do koloběžky. Kompletní komunikace, foto a video materiály ohledně zboží a služeb se zákazníkem bude poskytnuta na vyžádaní.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.4.2021 09:09, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.5.2021 18:20, před 4 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.