Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
V lednu jsem zaplatila zájezd v hodnotě 37.960,-Kč. Ten se začátkem dubna neuskutečnil. Od března jednám s různými zaměstnanci o poskytnutí Lex voucheru a vrácení poloviny částky za seniora,jak mi přislíbili. Psala jsem doporučený dopis na centrálu společnosti, mailuji a telefonuji. Dne 7.9. 2020 jsem podala písemně předžalobní výzvu. Tuto skutečnost mohu písemně doložit.
ID objednávky 6939965
Navrácení 17.890,-Kč na účet, který si Invia písemně vyžádala ve své žádosti o vrácení přeplatku a Lex voucheru na mé jméno.
|
Tweet |
V souladu s ustanovením § 2536a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že při odstoupení od smlouvy pořadatel vrátí bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů po ukončení závazku ze smlouvy, veškeré platby uhrazené zákazníkem nebo v jeho prospěch za zájezd, v případech stanovených tímto zákonem pak snížené o odstupné za předčasné ukončení závazku ze smlouvy. Nerozhodné je, kdo od smlouvy odstoupil, zda to byl spotřebitel, nebo pořadatel.
Pokud společnost tyto platby v této lhůtě nevrátila, doporučujeme vyzvat společnost ve formě doporučeného dopisu, popř. tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Pokud již tyto prostředky selhaly, nezbývá spotřebitelce nic jiného než se obrátit na civilní soud a vymáhat své nároky soudní cestou. Seznam advokátů, kteří by případně mohli spotřebitelce poskytnout právní poradenství, je dostupný mj. i zde: https://www.dtest.cz/advokati.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.