Počet nahlášených stížností: | 152 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Podávám na společnost Flixbus stížnost a požaduji náhradu škody za své ztracené/odcizené zavazadlo. Reklamaci jsem již posílala na Flixbus emailem i přes kontaktní formulář.
Společnost na emaily nereaguje, pouze posílá automatické odpovědi Pokud se něco najde tak budete informováni prostřednictvím e-mailu. Po více než třech týdnech ale není žádná infromace o zavazadlu nebo odškodnění.
Na letišti ve Vídni (cílová destinace) z Prahy, linka 962 že dne 13.8.2020, na zastávce Florenc jsem podala řidiči autobusu svoje zavazadlo. Řidič zavazadlo bez námitek přijal, a uložil ho do zavazadlového prostoru autobusu mezi ostatní zavazadla. Poté jsem si stoupla do fronty na nástup, když na mě došla řada, ukázala jsem řidiči lístek a nastoupila jsem do autobusu. Po výstupu z autobusu na letišti ve Vídni (cílová destinace) z Prahy, linka 962 že dne 13.8.2020 jsem šla vyzvednout svoje zavazadlo, řidič otevřel zavazadlový prostor a předával cestujícím jejich zavazadlo aniž by se dotazoval, komu co patří, avšak moje mezi nimi již nebylo. Situaci jsem začala okamžitě řešit s řidičem, odbyl mě s tím, že si kontakt na Flixbus ztráty a nálezy mám najít na internetu a že událost mám nahlásit na policii. To jsem ihned provedla. Policie přijela a ztrátu jsem ohlásila. Zbyl tam jeden kufr navíc, který jsme odevzdala na letišti ve Vědní na informační bod spolu s policisty. Kontaktovala Flixbus ztrátu přes formulář Ztráty a nálezy na webu www.flixbus.cz.
Se společností Flixbus se nedá vést žádná komunikace, jelikož neodpovídají. Podle vyhlášky Ministerstva dopravy České republiky č. 175/2000 Sb. má nárok na odškodnění, kvůli ztracenému zavazadlu mi byla zkažená dovolená.
Odcizení cestovního zavazadla z autobusu Flixbus dne 13.8.2020 na trase z Prahy na letiště ve Vídni.
Náhrada škody za odcizené zavazadlo
|
Tweet |
Smlouvou o přepravě osoby se dopravce zavazuje přepravit cestujícího do místa určení a cestující se zavazuje zaplatit jízdné. Dopravce se při přepravě postará o bezpečnost a pohodlí cestujícího. Podrobnosti upraví přepravní řády. Má-li cestující zavazadlo, přepravuje je dopravce buď společně s ním a pod jeho dohledem, nebo odděleně. Je-li zavazadlo přepravováno odděleně, dopravce dbá, aby bylo přepraveno do místa určení nejpozději ve stejnou dobu jako cestující.
Jako ruční zavazadlo má cestující právo vzít s sebou do vozidla bezplatně snadno přenosné věci, které cestující má u sebe a lze je případně umístit ve vozidle na místo pod sedadlem nebo nad sedadlem cestujícího. Podrobnosti pro přepravu ručních zavazadel, zejména rozměry, hmotnost, případně druhy přepravovaných věcí a jejich umístění ve vozidle, mohou stanovit smluvní přepravní podmínky.
Jako spoluzavazadlo lze přepravovat věci, které svými rozměry přesahují rozměry ručního zavazadla a vyžadují umístění na zvlášť určeném místě dopravcem ve vozidle v prostoru pro cestující. Zajišťování bezpečné manipulace s tímto zavazadlem a dohled na ně přísluší cestujícímu. Pro přepravu spoluzavazadel se přepravní smlouva neuzavírá, cestující však za jejich přepravu platí cenu sjednanou v souladu s cenovými předpisy.
Vznikne-li cestujícímu za přepravy újma na zdraví nebo škoda na zavazadle přepravovaném společně s ním nebo vznikne-li škoda na věci, kterou měl cestující u sebe, nahradí ji dopravce podle ustanovení o náhradě škody způsobené provozem dopravních prostředků. Škodu způsobenou na zavazadle přepravovaném odděleně od cestujícího dopravce nahradí podle ustanovení o náhradě škody při přepravě věci.
Obecně se škoda dle § 2951 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.