Společnost


FlixBus CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:152
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#44841Náhrada škody za odcizené zavazadlo

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 5 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.09.2020, před 4 lety

Dina Garbatsevich

Znění stížnosti

Podávám na společnost Flixbus stížnost a požaduji náhradu škody za své ztracené/odcizené zavazadlo. Reklamaci jsem již posílala na Flixbus emailem i přes kontaktní formulář.
Společnost na emaily nereaguje, pouze posílá automatické odpovědi Pokud se něco najde tak budete informováni prostřednictvím e-mailu. Po více než třech týdnech ale není žádná infromace o zavazadlu nebo odškodnění.

Na letišti ve Vídni (cílová destinace) z Prahy, linka 962 že dne 13.8.2020, na zastávce Florenc jsem podala řidiči autobusu svoje zavazadlo. Řidič zavazadlo bez námitek přijal, a uložil ho do zavazadlového prostoru autobusu mezi ostatní zavazadla. Poté jsem si stoupla do fronty na nástup, když na mě došla řada, ukázala jsem řidiči lístek a nastoupila jsem do autobusu. Po výstupu z autobusu na letišti ve Vídni (cílová destinace) z Prahy, linka 962 že dne 13.8.2020 jsem šla vyzvednout svoje zavazadlo, řidič otevřel zavazadlový prostor a předával cestujícím jejich zavazadlo aniž by se dotazoval, komu co patří, avšak moje mezi nimi již nebylo. Situaci jsem začala okamžitě řešit s řidičem, odbyl mě s tím, že si kontakt na Flixbus ztráty a nálezy mám najít na internetu a že událost mám nahlásit na policii. To jsem ihned provedla. Policie přijela a ztrátu jsem ohlásila. Zbyl tam jeden kufr navíc, který jsme odevzdala na letišti ve Vědní na informační bod spolu s policisty. Kontaktovala Flixbus ztrátu přes formulář Ztráty a nálezy na webu www.flixbus.cz.

Se společností Flixbus se nedá vést žádná komunikace, jelikož neodpovídají. Podle vyhlášky Ministerstva dopravy České republiky č. 175/2000 Sb. má nárok na odškodnění, kvůli ztracenému zavazadlu mi byla zkažená dovolená.


Produkt

Odcizení cestovního zavazadla z autobusu Flixbus dne 13.8.2020 na trase z Prahy na letiště ve Vídni.


Požadované řešení

Náhrada škody za odcizené zavazadlo


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2020 12:07, před 4 lety

Smlouvou o přepravě osoby se dopravce zavazuje přepravit cestujícího do místa určení a cestující se zavazuje zaplatit jízdné. Dopravce se při přepravě postará o bezpečnost a pohodlí cestujícího. Podrobnosti upraví přepravní řády. Má-li cestující zavazadlo, přepravuje je dopravce buď společně s ním a pod jeho dohledem, nebo odděleně. Je-li zavazadlo přepravováno odděleně, dopravce dbá, aby bylo přepraveno do místa určení nejpozději ve stejnou dobu jako cestující.

Jako ruční zavazadlo má cestující právo vzít s sebou do vozidla bezplatně snadno přenosné věci, které cestující má u sebe a lze je případně umístit ve vozidle na místo pod sedadlem nebo nad sedadlem cestujícího. Podrobnosti pro přepravu ručních zavazadel, zejména rozměry, hmotnost, případně druhy přepravovaných věcí a jejich umístění ve vozidle, mohou stanovit smluvní přepravní podmínky.

Jako spoluzavazadlo lze přepravovat věci, které svými rozměry přesahují rozměry ručního zavazadla a vyžadují umístění na zvlášť určeném místě dopravcem ve vozidle v prostoru pro cestující. Zajišťování bezpečné manipulace s tímto zavazadlem a dohled na ně přísluší cestujícímu. Pro přepravu spoluzavazadel se přepravní smlouva neuzavírá, cestující však za jejich přepravu platí cenu sjednanou v souladu s cenovými předpisy.

Vznikne-li cestujícímu za přepravy újma na zdraví nebo škoda na zavazadle přepravovaném společně s ním nebo vznikne-li škoda na věci, kterou měl cestující u sebe, nahradí ji dopravce podle ustanovení o náhradě škody způsobené provozem dopravních prostředků. Škodu způsobenou na zavazadle přepravovaném odděleně od cestujícího dopravce nahradí podle ustanovení o náhradě škody při přepravě věci.

Obecně se škoda dle § 2951 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2020 12:33, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.