Společnost


Čedok a.s.

Počet nahlášených stížností:169
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:16
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#44850Nesdělení všech informací, nemožnost se dopojistit

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
08.09.2020, před 4 lety

Naděžda Procházková

Znění stížnosti

Dne 7.11.2019 jsme uzavřeli smlouvu s Čedokem na zájezd na Madeiru+EVR Pojištění Evropa Complex (storno 30tis.Kč), cena za 2 os. cca 50 tis.Kč, záloha 17.680 byla uhrazena v 11/2019. V červenci (12.7.2020) nám CK volala, že se mění data letů, zda s tím souhlasíme. Zrovna jsme byli na dovolené a nebyl důvod se změnou nesouhlasit. Nyní se vše nahrává a stačí souhlas po telefonu. Ale pracovnice CK nám nesdělila, že pokud bychom nesouhlasili, tak nám CK vrátí peníze, v době COVID-19 je to dost podstatná informace. 24.7.2020 jsme uhradili doplatek zájezdu 31.898 Kč. Rovněž nám CK nesdělila, že od července poskytují Připojištění EXTRA pro případ COVID-19 (290 Kč/osobu), toto jsme náhodně zjistili až po uhrazení doplatku zájezdu. Okamžitě jsme se chtěli dopojistit, ale bylo nám sděleno,že to již nejde,že si to máme sjednat s pojišťovnou sami, přitom na stránkách CK je jasně uvedeno, že pokud se připojištění EXTRA sjednává dodatečně k již sjednanému cestovnímu pojištění, pojištění se hradí samostatně. Také pojišťovna sdělila,že připojištění již nelze sjednat. Tak kvůli 290,-Kč/os. můžeme přijít o 50 tis.Kč? Není to proti dobrým mravům?
Děkuji. N.Procházková


Požadované řešení

Možnost připojištění.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.9.2020 09:35, před 4 lety

Data letů jsou dle § 2527 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, hlavní náležitostí zájezdu.

Dle § 2531 odst. 2 občanského zákoníku platí, že pokud vnější okolnosti nutí pořadatele podstatně změnit některou z hlavních náležitostí zájezdu, může zákazník návrh na změnu závazku přijmout nebo může odstoupit od smlouvy ve lhůtě podle smlouvy, aniž by musel hradit odstupné za předčasné ukončení závazku. Lhůta pro odstoupení nesmí být kratší než pět dnů a musí skončit před zahájením zájezdu. Neodstoupí-li zákazník od smlouvy v určené lhůtě, platí, že se změnou ceny zájezdu souhlasí.

Povinností společnosti je dle § 2531 odst. 3 občanského zákoníku také oznámit zákazníkovi společně s předložením návrhu na změnu závazku jasným, srozumitelným a zřetelným způsobem a bez zbytečného odkladu informace zaznamenané v textové podobě, a to:
- dopad navrhovaných změn na cenu zájezdu,
- lhůtu, v níž může zákazník odstoupit od smlouvy,
- důsledky pro zákazníka, neodstoupí-li včas od smlouvy, a
- údaje o případném náhradním zájezdu a jeho ceně.

Z výše uvedeného plyne, že spotřebiteli mělo být sděleno, že má právo na odstoupení od smlouvy (jelikož jednou z povinností je sdělit mu lhůtu, kdy může odstoupení provést). Nesplněním této povinnosti se cestovní kancelář dopouští jednání v rozporu s jejími zákonnými povinnostmi, a pokud by tímto jednáním vznikla spotřebiteli škoda, může se jí domáhat v souladu s § 2910 občanského zákoníku. Zároveň by toto jednání mohlo být vyhodnoceno jako tzv. nekalá obchodní praktika ve smyslu § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Má-li spotřebitel podezření na porušení zákona o ochraně spotřebitele, může se obrátit s podnětem na Českou obchodní inspekci.

Co se týká pojištění, platí, že informace zveřejněná na webových stránkách cestovní kanceláře danou společnost zavazuje v souladu s § 3 odst. 2 písm. d) a obecnou zásadou smluvního práva pacta sunt servanda. Není-li přes existenci takovéhoto oznámení následně změna možná, a je-li tím způsobena spotřebiteli škoda, může se domáhat náhrady škody za porušení smluvní povinnosti v souladu s § 2913 občanského zákoníku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.10.2020 12:35, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.