Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dňa 17.06.2020 (odoslanie 01.07.2020) som v internetovom obchode LaHome zakúpila tienidlo Butterfly v cene cca 130 EUR. Tienidlo bolo doručené na Slovensko. Vzhľadom k situácii ktorá nastala (uzavreté hranice a následná karanténa kvôli COVID 19) som sa na Slovensko dostala až 1.8.2020.
1.8.2020 som pricestovala na Slovensko a po otvorení balíka som ostala nemilo prekvapená. Tienidlo javilo značné výrobné chyby spracovania a jeho kvalita bola viac ako mizerná. Tienidlá z tejto série mám dve, ide o ručnú výrobu avšak aj toto ručné spracovanie musí pre dodanie spotrebiteľovi spĺňať isté výrobné a kvalitatívne štandarty. Prevedenie tienidla svojou kvalitou alebo skôr nekvalitou absolútne nezodpovedalo predlohe na stránke LaHome.
Prodávající odpovídá kupujícímu (spotřebiteli) za to, že věc je při převzetí kupujícím bez vad, tedy že má zákonem stanovenou jakost v době převzetí. Touto jakostí se rozumí, že věc:
• má vlastnosti předně ve smlouvě ujednané, prodávajícím nebo výrobcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy a s ohledem na povahu zboží očekávané, popřípadě vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé,
• hodí se k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
• odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze,
• je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
• vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Okamžite teda ešte 1.8.2020 som napísala na reklamačné oddelenie spoločnosti LaHome e-mail (2 e-maily) , že žiadam o reklamáciu, tienidlo má značné výrobné chyby a pripojila som detailné fotografie sporného prevedenia tienidla.
3.8.2020 som sa dovolala na reklamačné oddelenie LaHome ( v prípade konania pred súdom viem priložiť výpis hovorov), s tým že toto tienidlo reklamujem pre výrobné chyby ( 14 dňovú lehotu pre vrátenie tovaru som žiaľ pre karanténu nestihla ) a tienidlo zasielam spolu s reklamačným formulárom spať. Pani na linke som taktiež oboznámila s tým, že som zaslala aj reklamačný e-mail s fotkami poškodenia.
Ešte v ten deň 3.8.2020 som tienidlo spolu s formulárom zaslala predajcovi. Balík bol prevzatý 4.8.2020.
Citujem z webu COI- Pokud reklamaci zasíláte poštou, pak k uplatnění reklamace dojde, jakmile prodávajícímu dorazí a bude mít možnost se s jeho obsahem seznámit. Není důležité, jestli to opravdu udělá. Stačí tedy, že zásilka došla do jeho poštovní schránky. Od této chvíle je možné počítat lhůtu pro uplatnění reklamace.
O pár dní telefonovala pani z reklamačného oddelenia LaHome, že tienidlo prevzali a prečo nebolo tienidlo zabalené vo všetkých kartónoch v ktorých mi objednávka prišla (objednávala som viacero vecí). Pri reklamácii tienidla som postupovala podľa postupov na stránke Lahome, tj tienidlo musí byť odoslané vo svojom kartóne, spolu s výstuhou v ktorej som ho obdržala.
Reklamace je vyřízena až v okamžiku, kdy je zboží doručeno spotřebiteli, a je mu umožněno s ním tak nakládat. Pokud prodejce bude reklamaci posílat zpět poštou, je povinen nejpozději 30.den reklamace zboží doručit zpět i s vyjádřením o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena. Jestliže prodejce není schopen toto prokázat, že 30.den bylo doručeno nebo byl pokus o doručení, tak lhůtu 30 dnů nedodržel a v takovém případě by spotřebitel mohl od smlouvy odstoupit.
V případě, že je vada vytčena do 6 měsíců od zakoupení výrobku, jedná se o tzv. rozpor s kupní smlouvou a prodejce je povinný prokázat, že při převzetí věci se vada na výrobku nevyskytovala dle § 616 odst. 4 občanského zákoníku.
30 dňová zákonná lehota na vybavenie reklamácii uplynula dňom 2.9.2020.
Podľa elektronického podania na stránke DPD, prepravná spoločnosť prijala elektronickú informáciu o zaslaní balíka od spoločnosti LaHome - 3.9.2020, balík bol službou DPD prevzatý 4.9.2020, moja sestra zásielku prijala 7.9.2020.
Internetový obchod LaHome moju reklamáciu vrámci 30 dňovej lehoty nevybavil, v podstate ju nevybavil vôbec, nezmyselne sa odvoláva sa na to že zásielka neobsahovala reklamačný protokol, ktorý bol mňou zaslaný spolu s tienidlom. Okrem iného som tienidlo reklamovala e-mailom (vrátane fotografií poškodených častí) aj telefonicky. V odôvodnení uvádzajú že sa mi tienidlo nepáčilo.
E-mailov bolo z mojej strany zaslaných niekoľko, vyjadrenie Lahome že sa mi tienidlo nepáčilo je absolútne zavádzajúce a nepravdivé, pretože tienidlá z tejto série vlastním a žiadala som o jeho výmenu za tienidlo primeranej kvality. Obchod na moje e-maily celú dobu reagoval, čiže ich bral na vedomie.
01.08.2020 - Prikladam este cislo objednavky - 99294566.
Naozaj by som teda uvitala nejake riesenie v zmysle ze toto tienidlo si u vyrobcu vyreklamujete ( je evidentne ze sa jedna o chybu vo vyrobe ) a rada by som za sumu 130 € obdrzala tienidlo primeranej kvality.
Tienidlo som reklamovala podľa najlepšieho svedomia a vedomia, všetkými dostupnými prostriedkami ( e-mail, telefonát, zaslanie poštou spolu s formulárom) žiadala som o výmenu tienidla za nové (už tu je evidentné že sa mi tienidlo páči a mám oň záujem) konanie Lahome považujem za šikanujúce a len tažko je možné nájsť preň oporu v zákone.
Mgr. Jan Brauner – advokát- Spotřebitel může svá práva z vadného plnění uplatnit telefonicky, e-mailem či listinným dopisem. I pokud máte vytvořený reklamační formulář, nemůžete spotřebitele do jeho využití nutit. Volba je vždy na spotřebiteli.
Vrátenie kúpnej ceny, tienidlo bude zaslané samozrejme spat.
|
Tweet |
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.