Společnost


EP okna s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#4486Odstopení od smlouvy pro klamavou reklamu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 měsíců 4 dny 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.09.2014, před 10 lety

Václav Novák

Znění stížnosti

Dobrý den,

Podávám tímto stížnost na internetový obchod www.bydlimecz.cz pro nekalou obchodní činnost – konkrétně klamavou reklamu a nedodržení obchodních podmínek.
Dne 3.6.2014 jsem zakoupil u této firmy č. objednávky 14000491 mimo jiné vnitřní okenní parapety, které prodejce na svých stránkách inzeruje jako - cituji: Parapety HAMMER jsou díky své robustnosti nejkvalitnější plastové parapety na trhu. HAMMER parapety jsou extrémně pevné a jsou vhodné pro použití do jakýchkoliv vnitřních prostor. Obchod jsem uzavřel pod dojmem této reklamy, ale po doručení zboží jsem zjistil, že i přestože výrobky byli poměrně dobře zabalené, byl jeden parapet popraskaný. Díky tomu u mne vznikly vážné pochybnosti o kvalitě použitého materiálu k výrobě parapetů a také o pravdivosti citované reklamy, která by podle mne měla spíše znít tak, že „parapety jsou extrémně křehké“. Obchodník sice po mé reklamaci parapet vyměnil, ale na mé otázky o kvalitě materiálu a podkladů pro svá tvrzení v reklamním sloganu, nedoložil žádné důkazy. Pro takový výrobek, u kterého se požaduje životnost v desítkách roků a který je vyroben z nekvalitního plastu – patrně jakéhosi recyklátu, naprosto nemám důvěru. Toto své tvrzení opírám i o dva vzorky, které jsem si posléze vyžádal od dvou jiných dodavatelů, kteří se nehonosí výše uvedeným reklamním sloganem, ale přesto jimi dodávané parapety jsou jednoznačně v mnohem vyšší kvalitě a to jak v kvalitě použitého plastu tak síly stěny profilu.
Proto z těchto důvodů jsem s dodavatelem odstoupil od kupní smlouvy a zakoupené zboží vrátil z požadavkem vrácení peněz. Obchodník moje odstoupení od smlouvy odmítá.


Produkt

Jedná se o následující zboží: parapety PVC 400mm 2ks, parapety 350mm 6ks a PL krytky 16ks. , č. objednávky 14000491


Požadované řešení

Požaduji vrácení zaplacené částky 2432,-Kč + poštovné 422,-Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2014 13:13, před 10 lety

Z našeho běžného pohledu považujeme uvedený reklamní slogan v první části za běžné reklamní přehánění (tzv. superlativní reklamu). Z druhé části reklamy jsou pak patrné určité vlastnosti, kterými by měl výrobek disponovat. V této souvislosti je nutné zmínit ustanovení § 2161 občanského zákoníku, dle kterého prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.

Dále občanský zákoník stanoví, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku v této lhůtě provádí prodávající. Měl by tedy prokázat, že zboží bylo při převzetí bez vad a s uvedenými vlastnostmi. Nemá-li věc vlastnosti uvedené v § 2161 občanského zákoníku může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vad. V tomto případě je tedy nutné projev spotřebitele posuzovat ve smyslu výše uvedeného jako uplatnění reklamace pro nesplněnou jakost při převzetí.

Domnívá-li se spotřebitel, že jsou naplněny znaky klamavé praktiky, je možné podat podnět k prošetření České obchodní inspekci, která je dozorovým orgánem a za zjištěné porušení zákona může uložit prodávajícímu opatření k nápravě nebo pokutu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.12.2014 20:42, před 10 lety

Vážená paní,

určitě chceme reagovat na pomluvy pana Nováka. Již jsem kvůli jeho DOMNĚNKÁM byl na kontrole na živnostenském úřadu, která byla v náš prospěch a také i výsledek kontroly ČOI bude zajisté stejný, jelikož se kontrola obrátila i na výrobce parapetů Z naší strany byl pan Novák řešen nad rámec Vašich povinností a již opravdu asi neví kam má ještě napsat. Začínám opravdu přemýšlet o právních krocích, jelikož toto je již ŠIKANA ze strany kupujícího. Jen v rychlosti objasním situaci, kterou mohu doložit i KOMPLETNÍ komunikací s panem Novákem.
Pan Novák mi po dodání volal, že mu došly parapety a jeden byl přepravou poškozen. Na můj dotaz, zda udělal zápis o škodě s přepravcem mi sdělil, že ne. I přesto, že je neexistoval takový zápis jsem panu Novákovi sdělil, že tedy nemá nárok na uznání poškození bez zápisu, ale že v rámci naší dobré pověsti mu jej necháme na naše náklady vyrobit a poslat. Upozorňuji, že to bylo naše rozhodnutí bez jakéhokoliv tlaku ze strany zákazníka. Parapet jsme nechali nový nařezat, zaslat nám a následně jsme jej na NAŠE náklady zaslali panu Novákovi. TOTO JSME VŮBEC NEMUSELI!! Při mailové komunikaci nám pan Novák sdělil, že se mu parapety ZDAJÍ nekvalitní a že by je chtěl vrátit. S odkazem na naše obchodní podmínky jsme toto odmítli, jelikož na míru řezané parapety nelze vrátit s čímž zákazník při odsouhlasení obchodních podmínek byl seznámen. Také jsme zaslali nějaké vyjádření od výrobce parapetů fy Moderna. Tato firma je jedním z největších výrobců parapetů v Evropě a prodává je na km...Bohužel opravdu nemůžeme dát na DOMNĚNKY zákazníka.
Možná si myslíte, že jsme měli zákazníkovi peníze vrátit...ano bylo by to nejjednodušší řešení, ale z principu nemohu a NECHCI ustupovat vyděračskému nátlaku pana Nováka.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.1.2015 11:16, před 10 lety

Přikládáme vyjádření spotřebitele:

Vážená paní,

určitě chceme reagovat na pomluvy pana Nováka. (Jaké pomluvy??? Uvádím pouze fakta. Proč nepodal žalobu pro pomluvu, kterou vyhrožoval po mé recenzi? Viz příloha). Již jsem kvůli jeho DOMNĚNKÁM byl na kontrole na živnostenském úřadu, která byla v náš prospěch (Žádné domněnky, nepřebíraní pošty-doloženo) a také i výsledek kontroly ČOI bude zajisté stejný,(bohužel vyjádření ČOI bylo pro mne velice překvapivé, protože zákon na který se odvolávají hovoří v můj prospěch-viz. příloha) jelikož se kontrola obrátila i na výrobce parapetů Z naší strany byl pan Novák řešen nad rámec Vašich povinností a již opravdu asi neví kam má ještě napsat.(Ano v tomto bodě souhlasím, protože obrana proti takovýmto „obchodníkům“, je velice obtížná) Začínám opravdu přemýšlet o právních krocích, jelikož toto je již ŠIKANA ze strany kupujícího. Jen v rychlosti objasním situaci, kterou mohu doložit i KOMPLETNÍ komunikací s panem Novákem.
Pan Novák mi po dodání volal, že mu došly parapety a jeden byl přepravou poškozen. Na můj dotaz, zda udělal zápis o škodě s přepravcem mi sdělil, že ne. I přesto, že je neexistoval takový zápis jsem panu Novákovi sdělil, že tedy nemá nárok na uznání poškození bez zápisu,(Tato stať je nepravdivá a jenom potvrzuje mlžení obchodníka, protože obal nejevil zjevné známky poškození. Proto nebyl u přepravce reklamován. To, ale nemůže bránit pozdější reklamaci) ale že v rámci naší dobré pověsti mu jej necháme na naše náklady vyrobit a poslat. Upozorňuji, že to bylo naše rozhodnutí bez jakéhokoliv tlaku ze strany zákazníka. Parapet jsme nechali nový nařezat, zaslat nám a následně jsme jej na NAŠE náklady zaslali panu Novákovi. TOTO JSME VŮBEC NEMUSELI!! Při mailové komunikaci nám pan Novák sdělil, že se mu parapety ZDAJÍ nekvalitní a že by je chtěl vrátit. S odkazem na naše obchodní podmínky jsme toto odmítli, jelikož na míru řezané parapety nelze vrátit s čímž zákazník při odsouhlasení obchodních podmínek byl seznámen.(Na nedodržování a obchodních podmínek z jeho strany, jsem již upozornil) Také jsme zaslali nějaké vyjádření od výrobce parapetů fy Moderna.(Žádné vyjádření výrobce nikdy nezaslali – pouze onen rádoby certifikát) Tato firma je jedním z největších výrobců parapetů v Evropě a prodává je na km...Bohužel opravdu nemůžeme dát na DOMNĚNKY zákazníka.(Žádné domněnky-mám k dispozici k porovnání dva vzorky od jiných dodavatelů)
Možná si myslíte, že jsme měli zákazníkovi peníze vrátit...ano bylo by to nejjednodušší řešení, ale z principu nemohu a NECHCI ustupovat vyděračskému nátlaku pana Nováka.
Za vším co jsem kdykoliv uvedl si stojím a na rozdíl od p. Nečekala, mohu kdykoliv prokázat a doložit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2015 15:11, před 10 lety

Vzhledem k tomu, že se společnost ke stížnosti již delší dobu nevyjádřila, prosíme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.8.2015 11:53, před 9 lety

Žádná ze stran již nevyužila možnosti reagovat. Protože služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.