Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
---------- Původní e-mail ----------
Od: Systemsmart
Komu: jarda.fajstavr@seznam.cz
Datum: 8. 9. 2020 8:05:41
Předmět: Re: systemsmart.cz - Informace o odeslání zboží - Zakázka: ZK2010021113
Dobrý den,
13.8. jsem vám psala že je možné zboží do 14ti dnů vrátit, bohužel se
tak nestalo.
S pozdravem Kateřina Černá
Smart Max
Toto má je reakce na jejich mail, kde by mělo být vše podstatné.
Dobrý den,
děkuji za odpověď. Dovolil bych si Vám odporovat. Zboží jsem vrátil ve 14 denní lhůtě,telefon jsem posílal dne 24.8 a telefon jste si přebrali 25.8.
14 denní lhůta je na vyzkoušení objednaného zboží, jenže mi přišlo jiné zboží, tak jsem neměl co zkoušet.
Nový již správný telefon jste mi poslali minulí týden. Přebíral jsem si ho 31.8., takže teprve nyní v podstatě zkouším zboží, které jsem si objednal.
Že jsem původní telefon neposlal hned, ale 24.8. bylo z důvodu dovolené, tak jsem byl i domluven s Vaším operátorem.
Poslal bych Vám i dříve, ale telefon jsem si objednával 4.8. měl dorazit dle Vašeho eshopu 6.8., ale dorazil až za týden 12.8. Že se jedná o jiný telefon jsem zjistil 13.8. tak již mi nezbýval čas.
Ještě Vás poprosím o vyjádření, zda se jedná o nový telefon.
Předem děkuji za odpověď.
S pozdravem Jarda Fajstavr
Tel. číslo 136 469 679 jarda.fajstavr@seznam.cz
Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Z obsahu stížnosti vyplývá, že spotřebitel převzal zboží (nesprávné, původně neobjednané) 12. 8. 2020, přičemž odstoupení od smlouvy (předpokládáme při řešení stížnosti, že bylo zasláno spolu s mobilní telefonem) spotřebitel zaslal 24. 8. 2020 a společnost ho 25. 8. 2020 přebrala. 14 denní lhůta na odstoupení od smlouvy končí v tomto případě 26. 8. 2020, tudíž k platnému odstoupení od smlouvy ve lhůtě došlo.
Dále z obsahu stížnosti vyplývá, že spotřebiteli bylo doručeno jiné (původně objednané) zboží 31. 8. 2020., proto 14 denní lhůta pro odstoupení končí 14. 9. 2020.
Pokud spotřebitel platně odstoupí a prodávající mu nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě (k tomu viz výše), ocitá se prodávající v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.