Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Týden po koupi vozidla mi v servise měnili olej a mechanik mi řekl,že v chladící soustavě se nachází voda v malám množství ale nic vážného.Po nájezdu 5000km se množství oleje ve vodě stupňovalo,a převodovka začala sem tam jemně cukat tak mi v servise Kaps Brno udělali diagnostiku a tam zjistili vadný elektromagnetický ventil,který byl ještě půl roku v záruce.Reklamaci mi neuznali,jelikož prý se jednalo o opotřebovaný díl na hraně životnosti a reklamaci mi zamítli.Po konzultaci v autorizovaném servise audi ROS Brno mi sdělili,že díky vodě v převodovém oleji začala převodovka cukat a oprava spojek bez záruční opravy elektromagnetického ventilu bude stát cca Kč 55000,-tak jsem požádal alespoň o kompenzaci Kč 20000,-což mi bylo zamítnuto z výše popsaného důvodu.Myslím,že vaši technici při výkupu tuto závadu nezjistili a vůz se závadou jsem již koupil.Mám od vaší společnosti již třetí automobil a vždy bylo vše v pořádku,až na tento případ.Automobil Audi A6 jsem zakoupil na vaší pobočce v Ostravě.
Jedná se o vůz Audi A6 koupený 7.6.2020 SPZ9T63344,winkód WAUZZZ4G5CN103718
žádám jen kompenzaci Kč 20000,-jelikož oprava bude stát Kč55000,nechci si stěžovat ani jsem nic nezatajil,jen chci mít auto v pořádku a někdy se opět na vás obrátit při koupi dalšího automobilu.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážený pane Sekote,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Vada na vozidle v době prodeje nebyla, reklamoval jste (jak sám uvádíte) až po ujetí 5tis. km. Za uvedenou vadu tak společnost nenese odpovědnost.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Bohužel jsem si nechal převodovku včetně olejového chladiče, spojek a propláchnutí chladícího systému opravit v autorizovaném servisu v audi Ros Brno,kde mě oprava stála cca 80 000Kč Vyjádření AAA auto,kde jsem nepochodil s reklamací ani konpenzaci,jsem automobil nechal opravit,jelikož jsem automobil potřeboval užívat. Mám ale za to,že prodejce/AAA auto/závadu nezjišťoval/určitě nebyla provedena diagnostika převodovky/ a původní majitel o závadě věděl, AAA auto o závadě neinformoval a proto se chtěl vozu urychleně zbavit za nižší výkupní cenu,než je obvyklá cena u stejných vozidel s rokem výroby a nájezdem kilometrů.Nevím,kde hledat chybu,já jako spotřebitel jsem důvěřoval prodejci,že automobil je v pořádku,jelikož nejsem odborník abych při koupi vozidla závadu odhalil.Nyní už je asi pozdě se něčeho dožadovat,tak mám ponaučení pro příště!
Situaci je stále možné řešit, nicméně pokud se tak spotřebitel rozhodne, doporučujeme se v tomto případě obrátit na advokáta. Vzhledem k vyjádření spotřebitele stížnost uzavíráme.