Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
V červenci jsem zaslala firmě Strima na seřízení stroj-overlock.Za týden mi ho přivezla služba DHL. Při rozbalení balíku jsem si všimla, že je stroj poškozen.Vše mám nafocené.Ihned jsem to reklamovala u přepravní společnosti.Napsala firmě Strima,která DHL objednala.Ta provedla reklamaci u firmy DHL a dala k posouzení stroj do autorizovaného servisu,kde vystavili doklad o nedostupnosti dílu a nemožnosti opravy.S tím stroj vrátili. DHL bohužel reklamaci neuznala s tím, že jsem balík převzala a nevšimla si vnějšího poškození balíku. Firma Strima stroj slepila, ale bohužel už stroj nemohu dále prodat, abych si koupila stroj nový. Firma Strima nenabídla jinou kompenzaci. Žádám o náhradu škody, která mi tímto jednáním vznikla.Vina je na straně dopravce, který s balíkem označeným křehké zacházel špatně.
Overlock singer 14SH754
Žádám o náhradu škody, která mi vznikla nemožností prodání zboží. Jelikož jsem za servis stroje zaplatila 2000 a vrátil se mi rozbitý stroj v hodnotě 5500, žádám o náhradu ve výši min. 4500.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Co se týká náhrady škody, dle § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Upozorňujeme však, že dle § 1925 občanského zákoníku platí, že čeho lze dosáhnout uplatněním práva z vadného plnění (tj. v reklamačním řízení), toho se nelze domáhat z jiného právního důvodu (tj. např. z titulu náhrady škody).
Došlo-li ke škodě vinou přepravce, který však reklamaci zamítá, nezbývá spotřebitelce, než reklamaci případně rozporovat před civilním soudem (zejm. za předpokladu, že má dostatek důkazního materiálu o tom, že škodu způsobil přepravce).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.