Společnost


Pantour s.r.o.

Počet nahlášených stížností:57
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44887Cestovka nechce vrátit peníze

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 7 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.09.2020, před 4 lety

Jana V.K.

Znění stížnosti

Dne 9.12.2019 jsem prostřednictvím Invie (www.invia.cz) zakoupila zájezd do Turecka, oblast Side, hotel Kamelya Selin, zájezd č. 6853308. Celková cena zájezdu včetně pojištění byla 111 840 Kč (slovy: stojedenácttisícosmsetčtyřicet korun českých), kterou jsem v plné výši uhradila. Zájezd měl proběhnout v termínu 23.-30.7.2020. Na opakované výzvy a dotazy jak Invie, tak CK ještě před plánovaným termínem vycestování, jsem vždy odpověděla, že nemám zájem o storno zájezdu z důvodu koronaviru a trváme na zájezdu. Vždy jsem také uvedla, že nemám zájem ani o jiný zájezd do jiné oblasti, ani o voucher. Také jsem pokaždé uvedla, že jediná možná varianta kromě odcestování na zakoupený zájezd je tzv. voucher ze zákona, tj. Lex voucher, který rovnou odmítám, protože coby osoba na mateřské/rodičovské dovolené mám právo jej odmítnout a žádat o vrácení peněz. To jsem několikrát učinila, nicméně do dnešního dne jsem neobdržela ani lex voucher, ani danou uhrazenou částku, byť CK zájezd emailem zrušila dne 14.7.2020. Na mé opakované snahy kontaktovat jak cestovní kancelář prostřednictvím emailu, nebo telefonu, nikdo nereaguje a rovněž z Invie mi opakovaně sdělují, že mé peníze má CK a a ona mi je musí vrátit.
Po x-urgencích a zaslané předžalobní výzvě se CK svolila vyplatit částku pouze za mě a dítě, se kterým jsem na rodičovské dovolené + Invia vrátit peníze za pojištění. Celkem se jedná o částku 30 380 Kč. Nesouhlasím s tímto postupem, já jsem objednatel zájezdu, já jsem na rodičovské dovolené a nevidím důvod, proč by CK neměla vrátit peníze za všechny účastníky zájezdu, když jsem to celé platila já.
https://www.mmr.cz/cs/ministerstvo/vsechna-opatreni-a-pomoc-mmr-pri-pandemii-covid-19/cestovani-v-dobe-koronaviru/kdo-muze-odmitnout-poukaz-lex-voucher

Jediné možné řešení mě napadá dát CK k soudu, případně počkat, až zkrachuje.


Produkt

Dne 9.12.2019 jsem prostřednictvím Invie (www.invia.cz) zakoupila zájezd do Turecka, oblast Side, hotel Kamelya Selin, zájezd č. 6853308. Celková cena zájezdu včetně pojištění byla 111 840 Kč (slovy: stojedenácttisícosmsetčtyřicet korun českých), kterou jsem v plné výši uhradila. Zájezd měl proběhnout v termínu 23.-30.7.2020. Na opakované výzvy a dotazy jak Invie, tak CK ještě před plánovaným termínem vycestování, jsem vždy odpověděla, že nemám zájem o storno zájezdu z důvodu koronaviru a trváme na zájezdu. Vždy jsem také uvedla, že nemám zájem ani o jiný zájezd do jiné oblasti, ani o voucher. Také jsem pokaždé uvedla, že jediná možná varianta kromě odcestování na zakoupený zájezd je tzv. voucher ze zákona, tj. Lex voucher, který rovnou odmítám, protože coby osoba na mateřské/rodičovské dovolené mám právo jej odmítnout a žádat o vrácení peněz. To jsem několikrát učinila, nicméně do dnešního dne jsem neobdržela ani lex voucher, ani danou uhrazenou částku, byť CK zájezd emailem zrušila dne 14.7.2020. Na mé opakované snahy kontaktovat jak cestovní kancelář prostřednictvím emailu, nebo telefonu, nikdo nereaguje a rovněž z Invie mi opakovaně sdělují, že mé peníze má CK a a ona mi je musí vrátit. Po x-urgencích a zaslané předžalobní výzvě se CK svolila vyplatit částku pouze za mě a dítě, se kterým jsem na rodičovské dovolené + Invia vrátit peníze za pojištění. Celkem se jedná o částku 30 380 Kč. Nesouhlasím s tímto postupem, já jsem objednatel zájezdu, já jsem na rodičovské dovolené a nevidím důvod, proč by CK neměla vrátit peníze za všechny účastníky zájezdu, když jsem to celé platila já. https://www.mmr.cz/cs/ministerstvo/vsechna-opatreni-a-pomoc-mmr-pri-pandemii-covid-19/cestovani-v-dobe-koronaviru/kdo-muze-odmitnout-poukaz-lex-voucher Jediné možné řešení mě napadá dát CK k soudu, případně počkat, až zkrachuje.


Požadované řešení

Vrácení částky 111 840 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.9.2020 20:14, před 4 lety

Předně spotřebitele upozorňujeme, že řešená otázka není zcela výkladově jasná, a vzhledem k tomu, že zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (dále jen lex voucher), je v platnosti několik měsíců, není bezprostředně k ní zaujato jednoznačné stanovisko ani v odborných kruzích, ani v judikatuře.

Z obsahu stížnosti vyplývá, že došlo k odstoupení od smlouvy v režimu § 2536 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, (tj. odstoupení ze strany pořadatele z důvodu mimořádné okolnosti v místě pobytu či cesty). V takovém případě pořadatel vrací spotřebiteli celou kupní cenu zájezdu [nepokrácenou o odstupné (storno poplatky)].

Zároveň se odstoupením z důvodu mimořádné okolnosti dostává řešený případ do působnosti lex voucher. Tento zákon stanoví, že pokud dojde v období od 20. února do 31. srpna 2020 ke zrušení zájezdu z důvodu mimořádných či neočekávaných okolností v místě pobytu nebo cesty, má cestovní kancelář možnost místo vrácení peněz vystavit spotřebiteli poukaz na jiný zájezd nejméně v hodnotě původního zájezdu. Jde-li o osobu uvedenou v § 3 odst. 3 lex voucher (dále jen chráněná osoba), má tato osoba nárok na to poukaz odmítnout a požadovat vrácení peněžních prostředků.

V řešené věci je objednatelem zároveň chráněná osoba, přičemž ostatní účastníci zájezdu jsou patrně vedeni pouze jako spolucestující. Chráněná osoba hradila celou kupní cenu za zájezd. Dle nálezu Ústavního soudu ČR, sp. zn. IV. ÚS 2989/16, platí, že jsou-li ohledně výkladu zákonného ustanovení pochybnosti, je třeba jej vyložit ve prospěch spotřebitele. Z tohoto důvodu se domníváme, že správné výkladové stanovisko je to, které zastává ve stížnosti spotřebitelka. Tedy, že je-li objednatelem a jediným kupujícím osoba chráněná dle § 3 odst. 3 lex voucher, pak má nárok na vrácení plné kupní ceny ve formě peněžních prostředků.

Byla-li již bezúspěšně zaslána předžalobní výzva, lze tento postup zopakovat i za použití výše uvedených argumentů, anebo se rovnou obrátit na civilní soud.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.10.2020 22:42, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.