Počet nahlášených stížností: | 24 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Je to již půl roku, co jsme u D-sportu reklamovali kopačky Adidas, u kterých došlo po jedné sezóně u obou bot k odtržení svršku od podešve. Současně jsme reklamovali tenisky Nike, kde u obou bot praskla příčně podešev. Celková cena těchto bot byla cca 3 100 Kč.
Bohužel jsme dostali v obou případech stejnou standardizovanou (jak se zdá z dalších příspěvků na této stránce) odpověď - vady vznikly nesprávným použitím a nedostatečnou údržbou. Obrátil jsem se na právníky firmy D.A.S., aby mne s řešením pomohli. Korespondence s reklamačním technikem probíhala až do srpna, kdy jeho odpověď byla vždy stejně arogantní: "Říkejte si, co chcete, já si trvám na svém. A pokud se Vám to nelíbí, dejte to k soudu."
Domnívám se, že byznys téhle firmy stojí právě na tomto reklamačním technikovi, který vychází z toho, že žádný zákazník k soudu kvůli tak malé částce nepůjde a i kdyby se náhodou někdo takový našel a vyhrál, pak firma zaplatí těch (pro ni) pár korun za soudní výlohy a znalecké posudky. Je ovšem možné, že ani rozsudek by ji nepohnul k vydání jednou získaných peněz.
Domnívám se, že jediným řešením by bylo podání hromadné žaloby všech takto poškozených zákazníků, ale to by bylo tak administrativně náročné, že by se toho asi musel ujmout nějaký důchodce, protože lidé chodící do zaměstnání, by to časově nezvládli.
Smutné je, že má D-sport vysoké hodnocení zákazníků např. na Facebooku, a to díky sortimentu, cenám, prodavačům a prodavačkám. Ovšem jen do momentu výskytu vady.
Pro mne je tento případ poučením, že ač je sortiment této firmy široký, ceny mírné a personál příjemný, už mne v žádné jejich prodejně nikdy neuvidí. Totéž doporučuji i všem stejně postiženým, jakožto i dalším zákazníkům, kteří se chtějí vyhnout problémům s reklamací.
Adidas kopačky, Nike sportovní obuv
Bojkot obchodníka.
|
Tweet |
Zamítl-li prodávající reklamaci po uplynutí šesti měsíců od převzetí věci a spotřebitel se zamítnutím nesouhlasí, je na něm, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. Jako důkazní prostředek může spotřebitel zvolit znalecký posudek, ve kterém se znalec bude zabývat existencí a povahou vady. V případném sporu se tím vylepší jeho důkazní postavení. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Spotřebitel btedy musí mít v ruce důkaz, který prokáže, že vada byla na obuvi přítomná v době uplatnění reklamace.
V prvních šesti měsících se má dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku (dříve § 616 občanského zákoníku) za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Společnost Dual Sport Pro s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.