Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den
objednala jsem si Elektrickou baličku cigaret za 899 Kč + poštovné a paní mi po telefonu slíbila slevu 10% a dárek. Balík přišel, ale zaslali baličku cigaret poškrábanou a se zbytky tabáku, čili ne novou. Dárek deštník to opravdu nezachránil. Okamžitě jsem reklamovala v e-mailech a chtěla vyměnit nebo vrátit peníze, že to není nový výrobek!
Po několika komunikacích, kde napsali, že mám odstoupit od smlouvy nebo reklamovat, jsem napsala, že od začátku jsem to reklamovala a když nebyli ochotní poslat nový výrobek, tak jsem se rozhodla nechat si peníze vrátit a v zákonné lhůtě 14 dnů zboží odeslala zpět a žádala peníze za výrobek i poštovné za odeslání balíku zpět k nim, což bylo 99 Kč. Doklad mám. Samozřejmě slovíčkařili a přestože přišla sms, že Reklamace byla uznána a částku za zboží vrací na účet, tak paní Kalousová v e-mailu tvrdila, že nemám nárok, že jsem vlastně odstoupila od smlouvy. Od začátku to bylo vedeno jako reklamace, kdo by chtěl vadný výrobek, že?
Peníze za zboží vrátili, ale za poštovné za odeslání zpět k nim už nikoliv, přestože na to nárok mám, si myslím, když zaslali vadné zboží. Takže jsem zbytečně prodělala 99 Kč a nemám nic. Tento obchod už nikdy nedoporučím. Děkuji za jakoukoliv odpověď. Ježková
Elektrická cigaretová plnička LYCX-6094
Poslali vadné zboží, takže jsem reklamovala a nakonec požadovala peníze zpět a to i za poslání výrobku zpět k nim.
Takže bych z nich ráda dostala i těch 99 Kč za poštovné na podacím lístku, který mohu doložit.
|
Tweet |
Zda šlo o reklamaci nebo o odstoupení od smlouvy je nutné posoudit především z jednání spotřebitele - pokud se obrátil na prodávajícího například s tím, že reklamuje nebo chce řešit problém s dodaným zbožím, potom šlo o reklamaci. Jestliže se spotřebitel domáhal pouze odstoupení od smlouvy či vrácení peněz bez uvedení nějakého problému, potom půjde spíše o odstoupení od smlouvy.
V případě uznané reklamace lze poštovné oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací za předpokladu, že byl zvolen přiměřený, resp. nejlevnější způsob dopravy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.