Společnost


KUPSEDACKU.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:59
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44909Špatně dodané zboží a neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 18 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
10.09.2020, před 4 lety

Blanka Tocháčková

Znění stížnosti

Objednal jsem pohovku, která měla být hotová za 4-6týdnů, před objednáním jsem se informoval jestli je možné ji mít v jiné barevné variantě než je v nabídce, bylo mi sděleno že ano, ať klidně objednám, což jsem ihned udělal a zaplatil v plné výši. Po 3-4týdnech mi někdo volal, že je problém s barvou polštářků, tak jsem řekl, že jsem si to domlouval předem, nehledě na to že barevná varianta a samotná vizualizace byla předmětem objednávky a ze strany obchodu byla potvrzena. Druhý den mi volali, že teda polštářky budou jak chci (nakonec nebyly) ale záda pohovky že budou jiná než v objednávce, s čímž jsme souhlasil. Pohovka dorazila za 12týdnů - po urgencích a vážném uvažování o odstoupení od kupní smlouvy. Záda byla nakonec jak deklarovali při telefonátu, s čímž jsem souhlasil, ale polštářky které měly být zelené byly bílé, ihned jsem psal reklamaci, na kterou víc než týden nikdo nereagoval, potom mě mailem požádali abych ji poslal znovu a nakonec mi lživě napsali, že jsem souhlasil s tím, že to bude takto. I po uplynutí reklamační lhůty na maily nereagují a žádné oficiální stanovisko k vyřešení reklamace jsem neobdržel. Co se týče záruky 5 let, co uvádí na e-shopu tak tu používají pouze jako reklamní tahák, ale reálně ji nikam nepotvrdí (při objednání bylo řečeno že bude ve faktuře, když jsem upozornil na to že tam není, tak mi řekli, že je v objednávce - což opět není pravda). Psal jsem recenzi na jejich stránky - ale tam si asi nechávají jen ty pěkné, protože se neobjevuje, informoval jsem ČOI.


Produkt

Rozkládací pohovka s úložným prostorem MORIS


Požadované řešení

Navrhoval jsem e-shopu, že by bylo správné, aby mi buď zaslali zelené polštářky jako měly být, nebo nejlépe vrátily 300,- z kupní ceny a já bych si koupil zelené potahy na ty polštářky co mi zaslali.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.10.2020 13:26, před 4 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. V řešené věci se jedná o vadné plnění ve smyslu § 2161 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení (v řešené věci bude patrně nejvhodnější výměna součásti věci za správný kus nebo přiměřená sleva), lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady, je-li toto posouzení nutné (to, že jsou polštáře např. bílé a ne černé je jistě dostatečně patrno již z fotografie, a jen těžko se barevné provedení změní, pokud si společnost vyžádá polštáře k posouzení). Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.

Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.

Pokud prodávající formálně vyřídí reklamaci ve stanovené době, ale zamítne ji, pak v řešené věci spotřebitel může zamítnutí reklamace rozporovat. Má-li dostatečný důkazní materiál k tomu, aby prokázal, že bylo smluveno určité barevné provedení, ve kterém ovšem nakonec zboží nebylo dodáno, jedná se o vadné plnění a případné zamítnutí reklamace není odůvodnitelné. Je proto vhodné rozporovat výsledek reklamace u civilního soudu. Pokud by se ukázalo, že reklamace byla zamítnuta neoprávněně, může spotřebitel od smlouvy odstoupit, neboť reklamace nebyla vyřízena řádně a včas.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2020 14:56, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.