Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
V roce 2019 jsem odebral roční dávku FlexiMed. Žádný závazek pro další roční odběr jsem neuzavřel. Teď jsem dostal oznámení o zaslání roční dávky. Přivítal bych nejlépe mailovou adresu pro komunikaci s Vámi, včetně úpravy, nebo zrušení zásilky. Hlavně bych měl důkaz, že jsem odmítnutí zásilky udělal. Na www jsem takovou možnost nenašel, dělat to na zákaznickém servisu, který nevím, zda není zpoplatněn mi připadá zbytečné.
Stačilo by mi oznámení o zrušení zásilky na mail, z kterého stížnost posílám.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ačkoliv to v obsahu stížnosti není explicitně uvedeno, vycházíme při řešení stížnosti z toho, že se jedná o tzv. automatickou prolongaci (tj. situaci, kdy po uplynutí původně sjednané doby - v řešené věci 12 měsíců - závazek nezaniká, ale naopak je automaticky prodlužován a trvá i nadále). Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud nedošlo k řádnému poučení a ujednání o automatické prolongaci bylo pouze v obchodních podmínkách, tak spotřebiteli doporučujeme, aby společnost jakýmkoliv způsobem informoval o tom, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána. Korespondenční adresa uvedená na webových stránkách společnosti: U Smaltovny 625, 370 01 České Budějovice, e-mail: info@naturamed.cz.
Pokud závazek zanikl uplynutím původně sjednané doby, není spotřebitel povinen "objednávky" následující po skončení závazku společnosti hradit. Protože podle našeho názoru závazek zaniká uplynutím původně sjednané doby, jakékoliv další plnění zaslané společností spotřebiteli je možné kvalifikovat jako tzv. neobjednané plnění ve smyslu ustanovení § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Dle tohoto ustanovení platí, že dodal-li podnikatel spotřebiteli něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se
na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů.
Vážený pane Černáku,
děkujeme Vám za zaslaný podnět.
Rádi bychom Vás informovali, že roční zásilka produktu FlexiMed byla na Vaší adresu odeslána, jelikož jsme z Vaší strany neobdrželi požadavek na zrušení pravidelného zasílání zmíněného produktu. V objednávkovém hovoru jste byl naší operátorkou informován o aktivaci věrnostního programu pravidelného zasílání. Dovolte mi Vás také informovat, že pokud nemáte o zboží zájem, je samozřejmě možné odeslat zásilku zpět na naši adresu NaturaMed Pharmaceuticals, U Smaltovny 625, 370 01, České Budějovice. Druhou možností je zásilku od České pošty nepřebírat a bude nám vrácena zpět. Jakmile bude zásilka doručena zpět do našeho skladu, související faktura bude kompletně stornována. K dnešnímu dni bylo pravidelné zasílání produktu ukončeno. S jakýmkoliv dotazem nebo požadavkem je také možné kontaktovat náš zákaznický servis a to telefonicky na tel. čísle 389 005 115 nebo prostřednictvím emailu na adresu info@naturamed.cz.
Děkujeme Vám za pochopení a přejeme hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.